Vyhledávejte podle: |
Bariérovost |
Seřadit od nejnovějších |
Bludiště podchodů v křižovatce Vltavská
Bubenská, Praha 7
Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 21. 02. 2012
V mimoúrovňové křižovatce může chodec použít spletité bludiště špinavých podchodů. Je doopravdy těžké se zde orientovat a není to rozhodně bezpečné místo. Kdo se někdy zkusil dostat z Hlávkova mostu ke KC Vltavská, překoná vzdušnou vzdálenost asi sedmdesáti metrů podchody a přemostěním v celkové délce 290 metrů a se čtyřmi schodišti (s kočárkem nebo invalidním vozíkem je to po rampách metrů 600).Prosím postavte přechod od KC Vltavská na Hlávkův most. Tato bariéra znemožňuje projít například na ostrov Štvanice pěšky. Děkuji.
Chybějící průchod Mikanova-Práčská
Práčská, Praha 10
Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 03. 06. 2014
STAV: Vlastníkem vedlejšího pozemku byl nedávno znemožněn přímý průchod z ulic Mikanova a Mattioliho k zastávce MHD Práčská a přechodu přes ulici Práčskou. (Přechod byl před pár měsíci vybudován na základě tohoto podnětu: http://www.chodcisobe.cz/praha/podnety/472/chybejici-prechod-pres-pracskou-u-zastavky-pracska). Vlastník vedlejšího objektu zavařil spojovací branku k chodníku a schodišti a plot opevnil ostnatým drátem, pokusy o dohodu selhaly. Tím obyvatelům zůstaly dvě možnosti: buď to celé obejít po Práčské (zarostlý chodník nebo rozbitý + za deště obrovské louže ve vozovce s rizikem ušpinění od aut) nebo se prodrat těch 15 metrů do prudkého svahu s houštinou (za deště rozbahněnou). Přes toto nepohodlí stezku houštinou používají denně desítky lidí a někdo dokonce ve svahu vykopal provizorní schody. NÁVRH ŘEŠENÍ: 1) vybudovat rampu (sjízdnou pro kočárky a kola) z ulice Mikanova k ulici Práčská cca 10 metrů od plotu vedlejšího pozemku. (Pozor: MČ P10 se bude muset dohodnout s oním vlastníkem zeleného pásu mezi Mikanovou a Práčskou o využití potřebné plochy nebo na výkupu.) 2) vybudovat přechod přes ul. Mikanova a napojit tak rampu ke stávajícímu chodníku. Děkuji, Michal Vokáč s podporou Výboru SVJ Mattioliho 3248 Praha 10
Žádost o bezbariérový přístup pro vozíčkáře a maminky s kočárky
Na Hřebenkách, Praha 5
Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 24. 02. 2012
Na zminovanem prechodu pro chodce v ulici Na Hrebenkach neni zaveden bezbarierovy pristup pro vozickare. Na tomto prechodu je obrubnik navic velmi vysoky! Tento prechod je velmi frekventovany a lide pres nej chodi, kdyz jdou do Kinskeho zahrad...Bezbarierovy pristup by pomohl nejen vozickarum, ale take maminkam s kocarky. Dekujeme za kladne vyrizeni.
Podchod pod nádražím Kyje
Hlinská, Praha 14
Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 12. 09. 2018
Podchod pod nádražím je řešen velmi nešťastně. Lidé s koly, kočárky a senioři s taškami na kolečkách musejí ve směru od Šimanovské vylézt z podchodu úplně nahoru, jinam kolejnice nevede, a potom sejít zase po dost dlouhém chodníku dolů na nástupiště. Kratší cesta rovnou na nástupiště je přehrazena zábradlím (smysl nechápu) a postrádá kolejnici.
Omezení pohybu na náměstí Bratří synků
nám. Bratří Synků, Praha 4
Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 13. 03. 2014
Na náměstí Bratří Synků je na tramvajové zastávce mezi jednotlivými tramvajovými pruhy umístěno zábradlí, které zamezuje pohodlnému přechodu na druhou stranu zastávky. Nejedná se o nijak extrémně frekventované nebo nepřehledné místo, například na Andělu nebo I. P. Pavlova je situace dopravně mnohem horší, a přesto tam mohou chodci pohodlně přecházet. Výsledkem tohoto opatření je dle vlastního pozorování jen to, že chodci zábradlí přelézají, nebo jej obchází v horní části tramvajových nástupišť (směr Michle), kde ovšem není přechod a chodci tak musí vstoupit do vozovky.
Nájezd pro kočárky na Rajské zahradě
Cíglerova, Praha 14
Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 26. 10. 2012
Při příjezdu metrem na stanici Rajská zahrada z centra v zadním vagónu musí matka s kočárkem jdoucí do sídliště směrem k úřadu Prahy 14 obcházet schody bez nájezdu až k k přednímu východu z metra a zase zpět. Nebo (když to ví) jet v předním vagónu a ušetřit si půlku zacházky. Nájezd pro kočárky v naznačeném místě by nejen jim, ale i třeba cyklistům, život velmi zpříjemnil.
Uzavřená pěší cesta Krejcárek - U Sluncové
Pod Krejcárkem, Praha 3
Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 12. 10. 2012
V souvislosti s tzv. 'Novým spojením' vznikla cesta pro pěší propojující žižkovský Krejcárek s ulicí U Sluncové. Vstup na cestu je z obou stran přehražen betonovými bariérami. ÚMČ Praha 8 byl o problému informován.
Chybějící rampa
Parléřova, Praha 6
Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 15. 05. 2012
Bariéra na lávce přes Patočkovu. Lávka je na jedné straně zakončena schody a výtahem. Zde by se určitě hodilo doplnit rampou/sjezdem/lávkou, která by odbočovala vlevo, naproti schodům. Vzhledem k tomu, že 90% všech tras chodců vede vlevo směrem na Pohořelec, jednalo by se i o zkrácení trasy. Když člověk sjede výtahem, musí pak mírně do kopce, což je pro vozíčkáře nebo seniory méně příjemné, navíc může být výtah mimo provoz. Pro cyklisty je to úplná bariéra - do výtahu se s kolem nevejdou a nezbývá než snést jízdní kolo po schodech. Rampa by se sem krásně vešla.
Zahrazená cesta pro pěší/cyklisty U Sluncové - Pod Plynojemem
U Sluncové, Praha 8
Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 12. 10. 2012
V souvislosti s tzv. 'Novým spojením' byla vybudována cesta pro pěší/cyklisty spojující Libeň (z ulice U Sluncové) s Žižkovem (ústí na tzv. šnekovi - bezbariérové rampě v ulici Pod plynojemem). Cesta je z libeňské strany přehražena betonovým blokem. Jinak je zcela dokončená a průchozí. Na straně ulice Pod plynojemem není nijak označeno, že je cesta uzavřená nebo neprůchozí. MČ Praha 8 byla o stavu cesty informována.
Systém míst určených pro parkování kol či koloběžek na Praze5
Plzeňská, Praha 5
Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 04. 07. 2022
V současnosti všude parkují kola a koloběžky od Be rider, Lime a Boltu. Někdy nemůžete přejít ulici, protože V současnosti všude parkují kola a koloběžky. Lidé na invalidních vozících a kočárcích musí přecházet hlavní silnici, aby je obešli Potřebujeme stejný systém jako v Praze 3. Současná situace je hrozná a otravná. snažíme se udržovat naše ulice čisté a uklizené, ale tyto skútry a kola vytvářejí nepořádek https://www.praha3.cz/aktualne-z-trojky/zpravy/na-trojce-je-nejhustsi-sit-cyklostojanu-v-nbsp-praze-jmenuje-se-cyril-n1132153.htm#:~:text=Pr%C3%A1v%C4%9B%20dohoda%20s%20Lime%20funguje,m%C3%ADst
Výstup do vozovky v zastávce Maniny
Dělnická, Praha 7
Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 07. 12. 2012
Tento podnět považuji za velmi závažnou chybu ve fungování hlavního města. Poukazující na špatnou komunikaci městských organizací a úředníků navzájem a s veřejností. Nevyhovujících tramvajových zastávek je v Praze téměř 50 a tohle je jedna z nich, promarněná příležitost. Rád DPP dodám seznam nevyhovujících zastávek a stručný návrh úpravy,také lokality fotky obdobných příkladů ze zahraničí. V létě 2012 zrekonstruoval Dopravní podnik tramvajovou trať. Opravovala se část vozovky pod tratí, přilehlé jízdní pruhy jen částečně a chodník vůbec. Nešlo o rekonstrukci celé ulice. Nerozumím tomu, proč nebyla stavební akce využita k úpravě zastávky. V tomto místě by se nejlépe hodila vídeňská zastávka, jaká je na Letenském náměstí. O smyslu zvýšení komfortu cestujících, zvýšení bezpečnosti a odstranění bariéry pro velkou část obyvatel snad nikdo nepochybuje. Předpokládám scénář: - Komunikace je ve správě OD MHMP - Praha 7 by si úpravu zastávky přála, má slabý vliv. - DPP na úpravu zastávky zapomněl či na ní nemá peníze - Obyvatelé Holešovic předem nebyli informováni, zda k úpravě dojde či nikoliv - MHMP nedonutil Dopravní podnik zastávku upravit Možné dva scénáře pro toto konkrétní místo: - osová vzdálenost kolejí umožňuje dostavbu vídeňských zastávek - osová vzdálenost nebyla upravena a znemožnila úpravu na 10-20 let dopředu. Cenu úpravy odhaduji na 1-2 miliony korun. Je mi jedno, zda jí má financovat DPP nebo mu na ní má přispět OD MHMP, ale podobná nevyužitá příležitost by se dle mého soudu neměla opakovat. V porovnání s cenou nového úseku metra či nové tramvaje je to zanedbatelná částka. Prosím ředitelku odboru dopravy MČ Praha 7 Miloslavu Vitáskovou, aby mi v zde v odpovědi napsala emailový kontakt na: 1) osobu odpovědnou za rekonstrukce tramvajových tratí za MHMP (předpokládám na Odboru dopravy) Vyžaduji odpovědi této osoby na této stránce. A dále kontakt na: - osobu odpovědnou za rekonstrukci tramvajových tratí na DPP - osobu odpovědnou za komunikaci s veřejností na DPP tyto dvě musí být vyrozuměny. Velmi předem paní Vitáskové děkuji, v minulosti se to dělo, a bohužel v budoucnu bude dít na jiných městských částech. Jsem přesvědčen, že to není její chyba. Otázky směřuji na osobu odpovědnou za rekonstrukci tramvajových tratí na MHMP: 1) Z jakého důvodu nebyla úprava na vídeňské zastávky provedena? 2) Kdy bude úprava provedena? 3) Umožňuje současný stav provedení úpravy? 4) Bude mít veřejnost možnost nahlédnout do dokumentací DPP, tak aby byla schopna předem těmto chybám zabránit? 5) Existuje veřejnosti dostupný plánovací dokument se seznamem všech bariérových zastávek a postupem jejich úpravy? 6) Pokud ne, kdy ho DPP vypracuje?
Lampy na úzkém chodníku v ulici V Podbabě
V Podbabě, Praha 6
Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 09. 03. 2016
Umístění lamp v chodníku, který je sám o sobě velmi úzký, považuji za velmi nešťastné a nebezpečné zejména pro maminky s malými dětmi. Množství aut se (hlavně kvůli sílícímu provozu v navazující ulici Lysolajské údolí ) neustále zvyšuje a obejít lampy s kočárkem, s malým dítětem, nebo s oběma se rovná adrenalinovému zážitku, neboť je nutné sestoupit do vozovky mezi projíždějící vozidla. Řešením by (podle mého laického názoru) bylo přemístění svítidel na dva sloupy elektrického vedení, které jsou mimo chodník (v zahradě) nedaleko lamp.
Značky a sloupy věř. osvětlení v chodníku
Letenská, Praha 1
Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 24. 01. 2017
Letitá situace, která denně komplikuje život chodcům na už tak úzkém chodníku v Letenské ulici. Situaci dotváří parkující vozidla přečnívající do chodníku. Nelze řešit sdružením osvětlení a sloupu od trolejí, namontováním značek na zeď a přidáním informativní cedulky pro řidiče, aby neparkovali čumákem na chodník, pokud nemají příliš dlouhý vůz? Pokud je zeď ve vlastnictví města, nelze ji posunout a nevyhovující chodník rozšířit? Průjezd kočárkem je velký problém, ale i samotná chůze vyžaduje vstup do vozovky, pokud se v místě střetnou dva chodci.
Průchod z Kateřinské zahrady do Apolinářské ulice
Apolinářská, Praha 2
Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 25. 03. 2021
Dobrý den, spoustě lidí by pomohlo otevření průchodu z Kateřinské zahrady do Apolinářské ulice a k Malým Albertovským schodům. Po ceste z I.P. Pavlova by jim průchod zkrátil a zpříjemnil cestu do práce nebo k lékaři. Teď musí zahradu obcházet ulicemi s hustým provozem a úzkými chodníky. Ráno i odpolednu tu vládne nervozita hustého provozu aut, sanitek a různých dodávek. Zahrada by mohla sloužit lidem. Stačilo by vykomunikovat s fakultní nemocnicí odemčení jedné brány. S pozdravem Jan Kropáček, chodec z Prahy 7
Nevhodné prostory pro chodce vs. místo pro auta v Platnéřské
Platnéřská, Praha 1
Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 01. 11. 2013
Šikmé parkování + zbytečně široký prostor pro obousměrný provoz v Platnéřské ulici vytěsňují chodce na úzké proužky zbylých chodníků. Uliční profil by stálo za to přeplánovat. Pár set metrů odsud jsou poloprázdné podzemní garáže. Praha 1 by mohla zprostředkovat zvýhodněné podmínky pro garážové stání svých rezidentů, čímž by se uvolnily ulice v oblasti. Nevyužitá vnitřní garážová stání se nacházejí jistě i na dalších místech v bezprostřední blízkosti. Vyplatí se jejich majitelům mít je poloprázdná nebo plná s tím, že někteří řidiči (po zprostředkování MČ) zaplatí míň? Každý automobil až 80 % času bez využití stojí zaparkovaný... Parkování přímo před vlastním domem jednak všichni, kdo by to chtěli mít, ani nemohou, navíc to celá řada vlastníků aut většinu času ani nepotřebuje...