2) Velký provoz aut sám o sobě zaručuje snižování průměrné rychlosti kvůli nutnosti obezřetněji sledovat provoz kolem řidiče. Náhlé zabrždění vozidla, které si všimne retardéru, může v hustém provozu způsobit řadu dopravních nehod. Naopak na klidné ulici mají ničím neomezovaní řidiči tendenci zrychlovat, proto naopak tam mohou mít retardéry smysl.
3) Už jste jel někdy např. po Kodaňské ve 135ce? Při každém přejíždění retardéru trpím za ten autobus. Na takové terény prostě nejsou konstruovány, navíc ještě při vysokém vytížení a někdy i přetížení cestujícími na této lince.
4) Světelný přechod přece nelze postavit v prostoru křižovatky, to by se musela osadit semafory celá, což je při hustotě provozu ve Volyňské naprosto nesmyslná investice...
17.10.2012 v 17:23
Já tudy chodím denně už patnáct let a necítím se na tom přechodu jistě - bojím se aut rychle zahýbajících do Volyňské. Stává se mi často, že zahýbající auta se rychle vynoří ze zákrytu z Ruské, odspoda nebo shora. Za přehledný přechod Volyňské nepovažuji. Proto často přecházím už v polovině Volyňské.
Přechod přes Ruskou samozřejmě přehledný je, ale nikdo nezastavuje chodcům. A vynucovat si přednost na přechodu přes Ruskou nemohu u aut, která jedou příliš rychle a za sebou.
19.10.2012 v 10:59
2) Velký počet projíždějících aut mluví pro omezení rychlosti, protože o to vyšší je tam riziko nehod. Na klidné ulici, kde projedou tři auta za hodinu, tam retardér nepotřebujeme.
3) V Praze je spousta míst na frekventovaných ulicích s autobusovým provozem, kde retardéry už jsou, a autobusy i jiná vozidla přes ně bez potíží jezdí.
3) Existují i jiné možnosti, jak omezit rychlost: např. omezení rychlosti na 30 km, kombinované s radarem, nebo světelný přechod. Sanitky by mohly projiždět bez omezení.
15.10.2012 v 11:47