Křižovatka Ruská/Volyňská

Na křižovatce Ruská/Volyňská jsou dva nebezpečné přechody:
1) přes Ruskou - auta tam jezdí velice rychle a málokdo zastaví chodcům
2) přes ústí Volyňské ulice do Ruské - auta se mohou vynořit ze tří směrů a situace tam není zcela přehledná
Navrhuji v prvním případě retardátor, v druhém ostrůvek.

Zaslal: Pavel Chabr, 10.10.2012 v 15:21

Praha 10-

Ruská, Praha 10

Aktualizace podnětu

09.05.2013

Chodci Sobě přidal následující aktualizace podnětu:

Křižovatka byla upravena ve prospěch chodců. Děkujeme MČ Praha 10 za informaci a fotografii.




Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 11.10.2012 15:11

Dobrý den,

oba přechody jsou zcela standardní, přes Ruskou je navíc přisvětlen. Že k přechodu, který je umístěn v křižovatce, mohou přijet vozidla ze třech směrů je tou lepší variantou, danou tím, že se jedná o křižovatku tvaru T, standardně mohou na křižovatce vozidla přijet ze čtyř směrů. Retardéry na tak dopravně významnou komunikaci, jako je Ruská s provozem MHD, rozhodně umísťovat nebudeme. Středový ostrůvek do Volyňské ulice rovněž ne, aby bylo možno ho objet rozměrnějším vozidlem, muselo by zde dojít k vyparkování určitého počtu vozidel (dnes smí stát 5 m před přechodem a hned za přechodem), což by se za stávající parkovací krize v dané lokalitě jistě nesetkalo s pochopením místních občanů. Protože jsou ale oba přechody dost dlouhé, prověříme možnost jejich zkrácení ze stran pomocí betonových bloků (jejich umístění nesmí zabránit průjezdu vozidel svozu odpadu, s ohledem na ostrý úhel zaústění budou prostorové nároky nákladního vozidla dost velké, komplikací jsou i vjezdy, přilehlé k přechodům) a případné opatření předáme k posouzení Policii ČR, která jej musí taktéž odsouhlasit.

Ing. Daniel Čech
Vedoucí oddělení státní správy - životní prostředí a doprava
Odbor životního prostředí, dopravy a rozvoje
Úřad městské části Praha 10



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Pavel Chabr: 1) Je důležitější ochrana životů nebo parkování aut?
2) Velký počet projíždějících aut mluví pro omezení rychlosti, protože o to vyšší je tam riziko nehod. Na klidné ulici, kde projedou tři auta za hodinu, tam retardér nepotřebujeme.
3) V Praze je spousta míst na frekventovaných ulicích s autobusovým provozem, kde retardéry už jsou, a autobusy i jiná vozidla přes ně bez potíží jezdí.
3) Existují i jiné možnosti, jak omezit rychlost: např. omezení rychlosti na 30 km, kombinované s radarem, nebo světelný přechod. Sanitky by mohly projiždět bez omezení.
15.10.2012 v 11:47    

Svatoslav Baťa: Pane Chabře, jakkoliv shledávám tento web velmi prospěšným, myslím, že podobné příspěvky velmi snižují jeho úroveň. Osobně vůbec nechápu, co Vám může na tomto místě vadit - Ruská ulice je naprosto přehledná a přechod je uprostřed dlouhého rovného úseku. Auta zabočující do Volyňské ulice zaregistrují chodce vždy, neboť musí a) při odbočování od Bělocerkevské výrazně přibrzdit kvůli velmi ostrému úhlu zatáčení b) při odbočování od Průběžné minimálně výrazně zpomalit či přímo zastavit, neboť musí dát přednost v jízdě protijedoucím vozidlům c) při odbočování z Volyňské musí téměř zastavit, aby mohl řidič zjistit, zda po Ruské nepřijíždí vozidlo, které má přednost. Sám se v těchto místech pohybuji celý svůj život a nikdy by mě ani nenapadlo, že si tu může někdo připadat nebezpečně. Vámi navrhovaná řešení bych proto považoval za zbytečné vyhazování peněz z obecní pokladny, nehledě na to, že se podle mého názoru naprosto neslučují s bezpečností dopravy. K Vašim bodům konkrétně
2) Velký provoz aut sám o sobě zaručuje snižování průměrné rychlosti kvůli nutnosti obezřetněji sledovat provoz kolem řidiče. Náhlé zabrždění vozidla, které si všimne retardéru, může v hustém provozu způsobit řadu dopravních nehod. Naopak na klidné ulici mají ničím neomezovaní řidiči tendenci zrychlovat, proto naopak tam mohou mít retardéry smysl.
3) Už jste jel někdy např. po Kodaňské ve 135ce? Při každém přejíždění retardéru trpím za ten autobus. Na takové terény prostě nejsou konstruovány, navíc ještě při vysokém vytížení a někdy i přetížení cestujícími na této lince.
4) Světelný přechod přece nelze postavit v prostoru křižovatky, to by se musela osadit semafory celá, což je při hustotě provozu ve Volyňské naprosto nesmyslná investice...
17.10.2012 v 17:23    

Chodci Sobě: Od pana Chabra:
Já tudy chodím denně už patnáct let a necítím se na tom přechodu jistě - bojím se aut rychle zahýbajících do Volyňské. Stává se mi často, že zahýbající auta se rychle vynoří ze zákrytu z Ruské, odspoda nebo shora. Za přehledný přechod Volyňské nepovažuji. Proto často přecházím už v polovině Volyňské.

Přechod přes Ruskou samozřejmě přehledný je, ale nikdo nezastavuje chodcům. A vynucovat si přednost na přechodu přes Ruskou nemohu u aut, která jedou příliš rychle a za sebou.
19.10.2012 v 10:59    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Ruská, Praha 10

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Chybějící veřejné osvětlení

Praha 10, 13. říjen 2015 S odpovědí

Výmlat na chodníku na Korunní třídě

Praha 10, 24. duben 2012 Vyřešený

Chybějící přechod č. 2 - Lublaňská

Praha 2, 06. červen 2012 S odpovědí

Chybějící přechody pro chodce v ulici Lumiérů

Praha 5, 04. březen 2017 S odpovědí


Zobrazit všechny podněty