Dopravní řešení s ohledem na pěší - Bělohorská roh Konecchlumského

Dovoluji si vám dát podnět k řešení neuspokojivé a z hlediska chodců dlouhodobě nebezpečné dopravní situace na rohu ulic Bělohorská a Konecchlumského.

Prostor rohu navazuje přirozeně na tramvajovou zastávku “U kaštanu”, přechod pro chodce pro bezpečný příchod k zastávce je zcela bez logické návaznosti umístěn na opačné straně zastávky - směrem ven z města. Zároveň je prostor pro výhled chodců pravidelně zacláněn stojícími vozidly viz příloha. Což výrazně zvyšuje nebezpečnost prostoru a to především pro děti, které se při cestě do školy v tomto prostoru nachází. To se dlouhodobě děje přestože je na místě zákaz zastavení obecně není dodržován a vozidla zde na chodníku pravidelně stojí. Děti pak přes tato vozidla nemají šanci vidět a je tedy pro ně situace speficky více nebezpečná.

Vzhledem k tomu, že každý den ráno je tato zastávka využívána chodci často dětmi a že bezpečnost chodců je jednou z deklarovaných priorit dopravní politiky města dovoluji si otevřít toto téma a možnost technického řešení, které bude zajišťovat vyšší bezpečnost chodců.

Prosím o informaci jaké konkrétní kroky v této věci jde udělat, případně další aktuální kroky.

Zaslal: Daniel Kolský, 13.05.2021 v 13:43

Praha 6-

Konecchlumského, Praha 6

Aktualizace podnětu

18.05.2021

Chodci Sobě přidal následující aktualizace podnětu:

Odpověď z úřadu Prahy 6

Vážený pane Kolský,
tak doufám, že po mně nechcete vědět důvody, proč se před více než 30 lety (vycházím z ortofotomapy z let 1988-1989) umístil přechod zrovna do předmětného místa a ne ke křižovatce s ulicí Konecchlumského, kterou zjevně přichází více chodců, než po schodišti z vnitrobloku na severní straně, kam je nynější přechod navázán. Realizace přechodu už není tak jednoduchá jako dříve, kdy se vydalo stanovení dopravního značení a "zebra" se namalovala. Dnes se musí dělat stavební - bezbarierové úpravy, hmatné prvky pro nevidomé a bezbarierový musí být i nástup na ostrůvek zastávky. Váš podnět na přesun přechodu tedy není od věci, ale s ohledem na připravovanou rekonstrukci ulice (akce HMP) nebudeme nyní iniciovat tuto dílčí úpravu, nýbrž ji budeme požadovat v rámci projektu. Do té doby doporučuji užívat aktuální přechod - zacházka 45 m za to stojí, nehledě na zákonné ustanovení, že chodec musí přechod použít, pokud je blíže, než 50 m.
S pozdravem

Ing. Radek Polák
referent dopravního značení
oddělení státní správy
Odbor dopravy a životního prostředí



02.06.2021

Chodci Sobě přidal následující aktualizace podnětu:

Odpověď z TSK:

Dobrý den,

celkovou rekonstrukci komunikace Bělohorská zpracovává jako koncepční zadání Institut plánování a rozvoje.
viz. odkaz https://www.iprpraha.cz/belohorska
kde je také vidět vývoj a aktuality.

Z naší strany je připravována koordinovaná akce se spol. PVS na rozmezí komunikací Bělohorská x Dlabačov
konkrétně vytvořené nového přechodu pro chodce.

V tomto případě Vás ještě jednou odkáži pro bližší informace na kolegy z IPR.

S pozdravem a pěkný den

Milan Zach
Ředitel investičního úseku



14.06.2021

Amáta M. Wenzlová přidala následující aktualizace podnětu:

Dobrý den,

vážený pane Kolský,

dovolte, abych za IPR Praha rovněž zareagovala na Váš podnět:
IPR Praha v r. 2016 zpracoval Koncepční studii Bělohorská, která se usnesením Rady hl. m. Prahy stala závazným výchozím podkladem pro další stupně projektové dokumentace pro celkovou rekonstrukci této významné městské třídy. V této koncepční studii je vyústění ulice Konecclumského do Bělohorské řešeno jako specifické veřejné prostranství, které zlepší pobytové vlastnosti místa, zlepší podmínky pro pohyb chodců, potvrdí význam ulice (a schodiště) Konecchlumského jako důležitou příčnou vazbu na Bělohorskou a - což je důležité z hlediska Vašeho podnětu - studie rovněž doplňuje chybějící přechod pro chodce na tramvajovou zastávku v podstatě v tomtéž místě, kde na jeho absenci poukazujete. Koncepční studie je veřejně dostupná na webových stránkách IPR Praha, konkrétně zde: https://www.iprpraha.cz/belohorska.
Aktuálně je od r. 2018 zpracovávána dokumentace pro územní řízení (DUR), ovšem její pořízení už není v režii IPR, ale magistrátu, konkrétně Investičního odboru (INV MHMP), který je rovněž investorem celé akce. Generálním projektantem je PUDIS, a.s. ve spolupráci s Metroprojektem Praha a.s. IPR Praha se v průběhu projekčních prací účastnil několika jednání, v tuto chvíli však bohužel nemáme aktuální rozpracovaný stav DUR k dispozici. Prosím, pro aktuální informace se tedy obracejte na Ing. Petra Hankovce, vedoucího oddělení dopravních staveb, INV MHMP.

Děkuji za Váš zájem a jsem s pozdravem

Ing. arch. Amáta M. Wenzlová
IPR Praha/ Kancelář podpory území
garantka pro území MČ Praha 6 - Břevnov, Bubeneč, Dejvice, Hradčany, Střešovice



Komunikace o řešení podnětu

Podnět byl odeslán. Poté, co obdržíme odpověď od příslušné městské části nebo jiné odpovědné instituce, které bude podnět předán, zveřejníme ji na tomto místě.

Diskuze

Hamáček: Pane Kolský,
je to smutné, ale odpovědní neudělají vůbec nic. Budou shazovat odpovědnost jeden na druhého.
Městská policie bude vykládat, že nemá dost sil a prostředků na každodenní kontrolu a pokutování přestupců. A nikdy raději nenapíšou, zda někoho chytili.
Městská část bude naříkat, že nemá dost peněz na instalaci zábranných sloupků na okraj chodníku, a hodí to na TSK. Peníze mají v Praze 6 přeci na stěhování soch!!

Odbydou Vás gumovou, nic neříkající formulací "máme to v patrnosti a evidenci".
13.05.2021 v 18:00    

Kolář: Pan Polák jen zapomněl napsat termín , kdy tu "připravovanou rekonstrukci ulice (akce HMP)" provedou.

Ale jinak to slíbil hezky.
25.05.2021 v 19:27    

Chodci Sobě: Od zadání podnětu se snažíme "dohonit" pána z TSK, který má realizaci na starosti. Zatím se nám to nepodařilo, ale děláme co se dá. Hned jak odpoví, dáme vědět snad termín a jak se rekonstrukce celé ulice dotkne přechodu.
31.05.2021 v 15:09    

Chodci Sobě: IPR:
V roce 2015 Rada hl. m. Prahy pověřila IPR Praha, aby vypracoval koncepční studii ulice Bělohorská. Studie vznikla v úzké spolupráci s MČ Praha 6 a jejím smyslem bylo formulovat vizi Bělohorské třídy a navrhnout její novou prostorovou koncepci. V roce 2018 byl vedením města vybrán generální projektant a v současné době probíhájí přípravy na realizaci studie. Zahájení rekonstrukce je naplánováno na rok 2021. https://www.iprpraha.cz/belohorska
02.06.2021 v 15:23    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Konecchlumského, Praha 6

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.