Dovoluji si vám dát podnět k řešení neuspokojivé a z hlediska chodců dlouhodobě nebezpečné dopravní situace na rohu ulic Bělohorská a Konecchlumského.
Prostor rohu navazuje přirozeně na tramvajovou zastávku “U kaštanu”, přechod pro chodce pro bezpečný příchod k zastávce je zcela bez logické návaznosti umístěn na opačné straně zastávky - směrem ven z města. Zároveň je prostor pro výhled chodců pravidelně zacláněn stojícími vozidly viz příloha. Což výrazně zvyšuje nebezpečnost prostoru a to především pro děti, které se při cestě do školy v tomto prostoru nachází. To se dlouhodobě děje přestože je na místě zákaz zastavení obecně není dodržován a vozidla zde na chodníku pravidelně stojí. Děti pak přes tato vozidla nemají šanci vidět a je tedy pro ně situace speficky více nebezpečná.
Vzhledem k tomu, že každý den ráno je tato zastávka využívána chodci často dětmi a že bezpečnost chodců je jednou z deklarovaných priorit dopravní politiky města dovoluji si otevřít toto téma a možnost technického řešení, které bude zajišťovat vyšší bezpečnost chodců.
Prosím o informaci jaké konkrétní kroky v této věci jde udělat, případně další aktuální kroky.
18.05.2021
Chodci Sobě přidal následující aktualizace podnětu:
Odpověď z úřadu Prahy 6
Vážený pane Kolský,
tak doufám, že po mně nechcete vědět důvody, proč se před více než 30 lety (vycházím z ortofotomapy z let 1988-1989) umístil přechod zrovna do předmětného místa a ne ke křižovatce s ulicí Konecchlumského, kterou zjevně přichází více chodců, než po schodišti z vnitrobloku na severní straně, kam je nynější přechod navázán. Realizace přechodu už není tak jednoduchá jako dříve, kdy se vydalo stanovení dopravního značení a "zebra" se namalovala. Dnes se musí dělat stavební - bezbarierové úpravy, hmatné prvky pro nevidomé a bezbarierový musí být i nástup na ostrůvek zastávky. Váš podnět na přesun přechodu tedy není od věci, ale s ohledem na připravovanou rekonstrukci ulice (akce HMP) nebudeme nyní iniciovat tuto dílčí úpravu, nýbrž ji budeme požadovat v rámci projektu. Do té doby doporučuji užívat aktuální přechod - zacházka 45 m za to stojí, nehledě na zákonné ustanovení, že chodec musí přechod použít, pokud je blíže, než 50 m.
S pozdravem
Ing. Radek Polák
referent dopravního značení
oddělení státní správy
Odbor dopravy a životního prostředí
02.06.2021
Chodci Sobě přidal následující aktualizace podnětu:
Odpověď z TSK:
Dobrý den,
celkovou rekonstrukci komunikace Bělohorská zpracovává jako koncepční zadání Institut plánování a rozvoje.
viz. odkaz https://www.iprpraha.cz/belohorska
kde je také vidět vývoj a aktuality.
Z naší strany je připravována koordinovaná akce se spol. PVS na rozmezí komunikací Bělohorská x Dlabačov
konkrétně vytvořené nového přechodu pro chodce.
V tomto případě Vás ještě jednou odkáži pro bližší informace na kolegy z IPR.
S pozdravem a pěkný den
Milan Zach
Ředitel investičního úseku
14.06.2021
Amáta M. Wenzlová přidala následující aktualizace podnětu:
Dobrý den,
vážený pane Kolský,
dovolte, abych za IPR Praha rovněž zareagovala na Váš podnět:
IPR Praha v r. 2016 zpracoval Koncepční studii Bělohorská, která se usnesením Rady hl. m. Prahy stala závazným výchozím podkladem pro další stupně projektové dokumentace pro celkovou rekonstrukci této významné městské třídy. V této koncepční studii je vyústění ulice Konecclumského do Bělohorské řešeno jako specifické veřejné prostranství, které zlepší pobytové vlastnosti místa, zlepší podmínky pro pohyb chodců, potvrdí význam ulice (a schodiště) Konecchlumského jako důležitou příčnou vazbu na Bělohorskou a - což je důležité z hlediska Vašeho podnětu - studie rovněž doplňuje chybějící přechod pro chodce na tramvajovou zastávku v podstatě v tomtéž místě, kde na jeho absenci poukazujete. Koncepční studie je veřejně dostupná na webových stránkách IPR Praha, konkrétně zde: https://www.iprpraha.cz/belohorska.
Aktuálně je od r. 2018 zpracovávána dokumentace pro územní řízení (DUR), ovšem její pořízení už není v režii IPR, ale magistrátu, konkrétně Investičního odboru (INV MHMP), který je rovněž investorem celé akce. Generálním projektantem je PUDIS, a.s. ve spolupráci s Metroprojektem Praha a.s. IPR Praha se v průběhu projekčních prací účastnil několika jednání, v tuto chvíli však bohužel nemáme aktuální rozpracovaný stav DUR k dispozici. Prosím, pro aktuální informace se tedy obracejte na Ing. Petra Hankovce, vedoucího oddělení dopravních staveb, INV MHMP.
Děkuji za Váš zájem a jsem s pozdravem
Ing. arch. Amáta M. Wenzlová
IPR Praha/ Kancelář podpory území
garantka pro území MČ Praha 6 - Břevnov, Bubeneč, Dejvice, Hradčany, Střešovice
Podnět byl odeslán. Poté, co obdržíme odpověď od příslušné městské části nebo jiné odpovědné instituce, které bude podnět předán, zveřejníme ji na tomto místě.
je to smutné, ale odpovědní neudělají vůbec nic. Budou shazovat odpovědnost jeden na druhého.
Městská policie bude vykládat, že nemá dost sil a prostředků na každodenní kontrolu a pokutování přestupců. A nikdy raději nenapíšou, zda někoho chytili.
Městská část bude naříkat, že nemá dost peněz na instalaci zábranných sloupků na okraj chodníku, a hodí to na TSK. Peníze mají v Praze 6 přeci na stěhování soch!!
Odbydou Vás gumovou, nic neříkající formulací "máme to v patrnosti a evidenci".
13.05.2021 v 18:00