Pokud někdo v takové oblasti bydlí, myslím, že je přirozené očekávat, že nebude mít auto zaparkované 50m od vchodu. Zároveň mi není úplně jasné, zda parkovací místa opravdu využívají rezidenti - jde o parkoviště placené, místní obyvatelé mají výjimku?
(O argumentu "v parku by beztak jen vysedávali houmlesáci" se dá těžko na úrovni diskutovat. Zvažte úroveň provozu v tom místě a o jak velký (resp. malý) prostor jde. Osobně bych býval jako student takové místo opravdu velice ocenil.)
05.02.2013 v 16:42
06.02.2013 v 11:22
06.02.2013 v 11:47
06.02.2013 v 23:24
07.02.2013 v 00:10
07.02.2013 v 11:07
Rád bych připomenul, že v Německu či jinde existuje Car-sharing, který je právě pro obyvatele centrálních čtvrtí výhodný. Umožňuje jim auto používat, když ho potřebují (třeba 3x do měsíce) ale nevlastnit ho. Odpadá velká část nákladů s autem spojených. Benefit pro město je právě ušetření plochy jinak zabrané málo používanými auty. Proto například Brémy tuto službu organizačně (nikoliv finančně) podporují. Ale to se týká rezidentského parkování, o které v případě našeho parkoviště nejde.
Ve staré Praze narážím i na auta "rezidentů" v modré zóně, která evidentně nesloží k dopravě ale jako reklamní plocha za 2 Kč na den.
07.02.2013 v 11:20
10.02.2013 v 14:04
10.02.2013 v 14:32
11.02.2013 v 09:11
11.02.2013 v 10:24
Co navrhujete aby se na toto náměstí umístilo místo parkoviště, když je to tak cenný prostor?
15.02.2013 v 21:30
15.02.2013 v 21:39
15.02.2013 v 21:55
15.02.2013 v 22:20
Pro stánkaře by zase mohla sloužit nějaká parkovací kapacita, která by se tam ponechala (a třeba jim i vyhradila). Ne, skutečně nejde o to auta z celé oblasti vyhnat, ale jen trochu vyrovnat nepoměr mezi plochou kterou zabírají a která plochou je využitelná jinak.
Využití takového krásného náměstí na turisty nejnavštěvovanější trase - Královské cestě - pro zaparkování 74! automobilů. to mi přijde jako opravdu velká ostuda.
15.02.2013 v 22:30
A pro někoho je hlavní zakazovat, vyhánět, rušit ...
17.02.2013 v 00:45
18.02.2013 v 11:46
to je nepodložené blábolení. Nemáte ani potuchy kdo, proč a odkud tam přijel a zaparkoval. To samozřejmě nebrání intelektuálovi vypustit s pusy hypotézu, že všichni tam přijeli ze nejspíš ze smíchova natruc aby tam parkovalo co nejvíc aut . Překvapuje mě, že Vám vůbec nevadí například jak je celý to náměstí zadrátovaný trolejema a že v tom krásném cenném koutku Prahy musíme poslouchat skřípění a drnčení rachotících oblud, které mimo špičku vezou pět lidí a 100m3 vzduchu.
18.02.2013 v 20:57
21.02.2013 v 11:39
Já poukazuji na to, že přivandruje aktivista a zcela bez jakéhokoliv zjišťování chce rozhodovat o tom jak mají být omezováni a usměrňováni obyvatelé určité části města, ve které sám nebydlí a maximálně tam občas projede. Pokud obyvatele malostranského náměstí serou auta tak si můžou stěžovat sami ne? Dále tu máme podivně rozpolcený pohled na enviromentální zátěž. Zatímco relativně potichá IAD vadí a překvapivě mnohem větší kravál z tramvají je zcela ignorován.
Nejde o nic jiného než jen o tu nenávist k autům a svobodné volbě kdy, kam a kudy jejich majitelé jezdí. Sami se buzno-mati dali slyšet, že kolo je jen prostředek. To prostě vybočuje z představy levičáků, kteří chtějí vše regulovat, řídit a plánovat. Nakonec IAD není ten samotný problém, protože v jejich kodaňském ráji na zemi se autem jezdí stejně jako v Praze, jedinej rozdíl je, že místo na kolech se u nás jezdí MHD.
22.02.2013 v 00:08
Podotykam, ze se jedna pouze o navrhy a dotazy mistni samosprave, nikdo preci neocekava a doufam ani nechce smahem a bez diskuse veci menit, jde o to tu diskusi otevrit a nekam se diky ni posunout. Zjistit, co si o tom mysli samosprava, urednici a politici a ukazat, ze o tu vec ma nekdo zajem, meli by si tedy na sve praci dat zalezet a sve postoje mit dobre podlozene (at budou jakekoliv).
Muze se ukazat, ze parkoviste je v tomto miste nutne, protoze obsluhuje instituce X, Y a Z a rezidenty z ulic A, B, C - a ti navstevnici tam skutecne parkuji a neni pro ne jina moznost, jak se na misto snadno dostat potrebnym zpusobem. Nebo neni nic lepsiho, co tam misto parkoviste dat, protoze tohle a tamto je nevhodne z tech a tech duvodu. Nebo je treba nutne plochu zachovat, aby tam mohly parkovat cisterny pri haseni pozaru Hradcan, co ja vim. Takovych konkretnich argumentu se zde vsak objevilo (relativne k velebeni nezbytnosti IAD) malo (a diky za ty, ktere se objevily).
22.02.2013 v 00:25
Jinak jako hlavní účel tohohle webu vidím ve snadné a rychlé cestě jak místní úřady upozorňovat na závady drobné opravy a úpravy. Například chybějící přechody, rozbité chodníky, zbytečné dopravní značky a podobně. Hlubší zásahy do místních úprav patří jinam.
22.02.2013 v 00:49
Jan Drda: "A v parku by beztak jen vysedávali houmlesáci.", "Začněte používat hlavu ;-)"
honza: "tak invalidé to určitě budou mít pohodlnější a levnější úžasnou MHD", "Doporučuji zvážit přestěhování například do Číny nebo Vietnamu", "jak je celý to náměstí zadrátovaný trolejema" (viděl jste někdy satelitní snímek toho náměstí?), "místní aktivisti budou jásat protože se po kolena budem brodit v biomase", "buzno-mati", taky jste nezareagoval na jediný argument, který jsem já nebo Petr Dlouhý vznesl proti Vaší argumentaci...
Viktor Š.: "A pro někoho je hlavní zakazovat, vyhánět, rušit ..."
22.02.2013 v 22:04
Prostě tohle je realita. Houmlesaci v tom parku vysedavyt budou, budou smrdět a žebrat na chlast. Jsou to lidi na dně a je jim všechno jedno proto se stahují na frekventovaná místa kde mají šanci něco vyžebrat.
Invalidé a MHD je ironie, bouhužel jasněji už jsem to napsat nemohl. To by potom nebyla ironie ale spíše Troškovina, že jste to nepochopil není moje chyba. Když někam zcela zakážete vjezd a uděláte tam pěší zónu tak se tam nedostanou ani ti, pro které je auto jediná volba.
Překvapivě satelitní snímek jsem viděl na mapy.cz a nevypadá to, že by bylo náměstí zacpáno auty :-) no a kupodivu ani ty ohavné dráty nejsou příliš patrné. Musíte přispět NASA na lepší foťáky aby byli vidět tramvajové dráty.
Bydlím na Plzeňské, takže porovnání aut a tramvají mám a ty tramvaje mě prostě serou výrazně víc, protože auta přes noc neslyším, ale to dunění skřípání a hřmění jak se řítí z kopce mě vzbudí spolehlivě. Ovšem protože nejsme podelanej zmrdskej aktivista tak chápu že nebydlím na vesnici, ale uprostřed velkoměsta a proto akceptuji jisté nepohodlí, výměnou za to že to mám blízko do práce a za kulturou a zábavou. Já chápu že ne všicnni maj peníze nebo touhu vlastnit auto, někdo ho třeba ani nepotřebuje. Proto respektuji MHD a její preferenci ( pruhy, semafory, dotace ). Mám kvůli tomu hluku a že se bez MHD obejdu snad blokovat ty tramvaje jako šlapky blokují magistrálu? Jak říkám nejsem debil a respektuju potřeby ostatních, takže jsem si zvyknul a až mi to bude vadit hodně tak se přestěhuju jinam.
Na osvícené myšlenky pana Dlouhého je těžké reagovat, protože on prostě ví už úplně všechno. Například na zmínku o řemeslníkovi a potřebách místních obyvatel má odpověď opravdu na všechno. Nejen že už teď ví kam a co pojede dělat, dokonce už i ví jak dlouho mu to bude trvat. Jinak si nedovedu vysvětlit jeho argument, že instalatér s novým bojlerem to z tohoto parkoviště bude mít daleko do cíle a jako alternativu mu nabízí parkování na dobu 15 minut. Když už zabředával do takto konkrétní debaty, tak měl také vystrčit nos z té své kanceláře a zeptat se nějakého řemeslníka na trvání nejběžnějších orpav ve starých bytech. Já jsem instalatéra uvedl jen jako obecný příklad, že občas je také potřeba něco opravit, a že ne všechno vypadá jako dva šroubováky v kapse který se daj vozit tramvají. Taková argumentace mi prostě nestojí za další debatu, neboť tento člověk je z mého pohledu vypatlaný od reality zcela odtržený individuum, nejspíše korunovaný vysokoškolským titulem nějakého velice prospěšného humanitního oboru. Jistě, že se mohu plést, ale prostě myšlenkám se neubráním. Vídím to uplně před očima, rodiče uplný Einsteini nejlépe z karlovy univerzity. Po komunistickejch předcích vilka někde na Hanspaulce a dovolená ztrávená na kole v dánsku. Jinak celej rok zalezlej v kanclu hrabající se ve všech možnejch statistikách a tabulkách. Místo aby vylez a kouknul se jak vypadá realita.
Poslední odstavec je čirá subjektivní spekulace sám bych se divil kdyby se to protnulo s realitou ve více jak 10% a jestli jo tak aspoň vím že mám slušnej odhad :-)
22.02.2013 v 23:15
24.02.2013 v 17:10
Nemám problém s diskuzí a argumenty, pokud to není ve vašem oblíbeném stylu auta jsou špatná protože jsou špatná. Například slavné nízkoemisní zóny u nás se slávou chtějí zavádět v době kdy sami němečtí vynálezci přiznávají, že ovzduší to nezlepšilo a jako takové je to opatření k ničemu. Ale sype to prachy tak to rušit nebudem. Klasický neosocialistiský přístup kdy se neúčinná opatření neruší ale prosazují dále jen proto že z toho něco kápne. Z toho je mi na blití
Kde je vyjádření k těm řemeslníkům, kteří všechno stihnou za 15minut. Kde lze nalézt stanovisko místních obyvatel a pracujících, kterým to parkovišťe vadí? Jestli vypadá podpora cyklistiky tak, že se zakážou všechny ostatní druhy dopravy tak se jukněte do zrcadla jestli se nám tam nezačíná rýsovat takový malý hitleřík, který chce všechno a všem rozkazovat. Jak jsem psal, na vlastních cyklostránkách si samozvaní odborníci na dopravu uveřejnili statistiku ze které vyplývá, že po Praze se autem jezdí zhruba stejně jako po rajské Kodani. Takže jestli chcete něco omezovat a nutit více lidí jezdit na kole budete asi muset zapátrat někde u MHD, která je oproti tomu vašemu ráji naprosto přebujelá :-) Já teda nevim, ale já osobně bych si netroufl útočit na MHD která mi nepřijde ideální ale rozhodně je na dobré úrovni.
24.02.2013 v 19:12
25.02.2013 v 00:33
Tomáš: 15 minut bylo dáno jen jako příklad, tato doba je ale pro místa krátkodobého stání poměrně obvyklá. Jsou určena hlavně pro zásobování nebo rychlé vyřízení nějaké záležitosti v okolí. Jejich využití pro dělníky by asi nebylo tak obvyklé, ale možné to je. Pokud se to bude posuzovat rozumě, tak by mohli auto aktivně nakládat/vykládat mnohem delší dobu a 15 minut by se počítalo až od chvíle, kdy auto nechají samotné (v praxi se to asi většinou řeší parkovacími hodinami, což je trochu pruda, ale pořád to jde).
V bezprostřední blízkosti od parkoviště na Malostranském náměstí jsou pouze 3 domy u kterých má smysl uvažovat o využití parkoviště k zásobování - při případné úpravě náměstí nemůže být problém jim tuto možnost ponechat vhodnou výjimkou.
25.02.2013 v 10:54
25.06.2013 v 13:33
26.06.2013 v 13:42
mohl bych poprosit o urgenci vyjádření úřadů ohledně tohoto podnětu? Velice děkuji.
24.12.2013 v 13:21
http://www.youtube.com/watch?v=Z1IQD4Bwo1E
A petici podepsal i starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký.
http://www.prazskypatriot.cz/z-malostranskeho-namesti-asi-zmizi-parkoviste-petici-podepsalo-5555-lidi-ma-ji-magistrat/
24.04.2014 v 18:47
20.02.2016 v 11:32
21.02.2016 v 12:33
21.02.2016 v 19:50
05.02.2013 v 16:22