Tento podnět považuji za velmi závažnou chybu ve fungování hlavního města. Poukazující na špatnou komunikaci městských organizací a úředníků navzájem a s veřejností. Nevyhovujících tramvajových zastávek je v Praze téměř 50 a tohle je jedna z nich, promarněná příležitost. Rád DPP dodám seznam nevyhovujících zastávek a stručný návrh úpravy,také lokality fotky obdobných příkladů ze zahraničí.
V létě 2012 zrekonstruoval Dopravní podnik tramvajovou trať. Opravovala se část vozovky pod tratí, přilehlé jízdní pruhy jen částečně a chodník vůbec. Nešlo o rekonstrukci celé ulice. Nerozumím tomu, proč nebyla stavební akce využita k úpravě zastávky. V tomto místě by se nejlépe hodila vídeňská zastávka, jaká je na Letenském náměstí. O smyslu zvýšení komfortu cestujících, zvýšení bezpečnosti a odstranění bariéry pro velkou část obyvatel snad nikdo nepochybuje.
Předpokládám scénář:
- Komunikace je ve správě OD MHMP
- Praha 7 by si úpravu zastávky přála, má slabý vliv.
- DPP na úpravu zastávky zapomněl či na ní nemá peníze
- Obyvatelé Holešovic předem nebyli informováni, zda k úpravě dojde či nikoliv
- MHMP nedonutil Dopravní podnik zastávku upravit
Možné dva scénáře pro toto konkrétní místo:
- osová vzdálenost kolejí umožňuje dostavbu vídeňských zastávek
- osová vzdálenost nebyla upravena a znemožnila úpravu na 10-20 let dopředu.
Cenu úpravy odhaduji na 1-2 miliony korun. Je mi jedno, zda jí má financovat DPP nebo mu na ní má přispět OD MHMP, ale podobná nevyužitá příležitost by se dle mého soudu neměla opakovat. V porovnání s cenou nového úseku metra či nové tramvaje je to zanedbatelná částka.
Prosím ředitelku odboru dopravy MČ Praha 7 Miloslavu Vitáskovou, aby mi v zde v odpovědi napsala emailový kontakt na:
1) osobu odpovědnou za rekonstrukce tramvajových tratí za MHMP (předpokládám na Odboru dopravy)
Vyžaduji odpovědi této osoby na této stránce.
A dále kontakt na:
- osobu odpovědnou za rekonstrukci tramvajových tratí na DPP
- osobu odpovědnou za komunikaci s veřejností na DPP
tyto dvě musí být vyrozuměny.
Velmi předem paní Vitáskové děkuji, v minulosti se to dělo, a bohužel v budoucnu bude dít na jiných městských částech. Jsem přesvědčen, že to není její chyba.
Otázky směřuji na osobu odpovědnou za rekonstrukci tramvajových tratí na MHMP:
1) Z jakého důvodu nebyla úprava na vídeňské zastávky provedena?
2) Kdy bude úprava provedena?
3) Umožňuje současný stav provedení úpravy?
4) Bude mít veřejnost možnost nahlédnout do dokumentací DPP, tak aby byla schopna předem těmto chybám zabránit?
5) Existuje veřejnosti dostupný plánovací dokument se seznamem všech bariérových zastávek a postupem jejich úpravy?
6) Pokud ne, kdy ho DPP vypracuje?
Odpoveď: 14.12.2012 15:35
Dobrý den,
právě jsem se od Dopravního podniku hl.m. Prahy, a.s. dozvěděla tuto zprávu, tak ji raději předávám a tím skutečně nevím, kdo by zastávky vídeňského typu nebo dotažení chodníku ke kolejovému pásu financoval a zajistil stavební povolení, zkusím zaslat dotaz na Technickou správu komunikací hl.m. Prahy, pokud obdržím odpověď, zašlu ji.
Hezký den ještě jednou Milena Vitásková
TEXT:
Zásadně nesouhlasíme s tvrzením, že DPP financuje stavby zastávek. Není tomu tak, my financujeme pouze stavbu nástupních ostrůvků, to ano. Ale vídeňské zastávky (které jsou vozovkou) a chodníky, které zároveň slouží jako nástupiště, nikoliv. Toto se nyní jasně ukazuje při auditech pořízeného, ale trvale neupotřebitelného majetku.
Investorem akcí na úpravy vozovek a chodníků, by v duchu usnesení Rady HMP č. 1447 ze 17.9.2002 o oddělení investiční činnosti DPP a HMP, v žádném případě neměl být DPP.
Považujete odpověď za dostačující?
11.12.2012 v 23:42