Uvádíte, že bylo provedeno šetření na místě, ale to není pravděpodobné, jelikož byste při něm museli zjistit, že právě zde situace neodpovídá pravidlům, která uvádíte:
Přechod je dlouhý zhruba 22 metrů, vyklizovací čas by měl být 22x1,1 tedy cca 24 sekund (vycházím z vašich údajů že se chodec musí pohybovat rychlostí 4,6 km/h – sic – není to rychlost, kterou se například pohybuje důchodce o holi a očekával bych hodnotu v metrech za sekundu, jelikož délky přechodů jsou řádově v jednotkách metrů). Zelená pro chodce zde svítí 11 sekund, zelená pro vozidla křižují přechod by se tedy měla rozsvítit za 35 sekund po tom, co se rozsvítí zelená na přechodu pro chodce. Ve skutečnosti se ale zelená pro vozidla odbočující do ulice Ondříčkova rozsvítí již 17 sekund po rozsvícení zelené pro chodce, tedy 7 sekund po té, co začal přecházet poslední chodec a je tedy ještě před jízdní dráhou těchto vozidel, zelená pro vozidla v přímém směru do Seifertovy se pak rozsvítí 19 sekund po začátku zeleného signálu pro chodce. Pokud by tedy před semaforem nestálo žádné vozidlo a řidič by ke křižovatce v této chvíli přijížděl – pokud by si chodce vůbec všimnul – domníval by se že přechází na červenou. Celkový čas pro přecházení, započaté ihned po rozsvícení zelené pro chodce tedy ani nedosahuje délky vyklizovacího času, vyklizovací čas je více jak 3x kratší! Na videích níže je vidět, že vaše tvrzení neodpovídá skutečnému stavu.
https://vimeo.com/264675758
https://vimeo.com/264674169
02.05.2018 v 16:46
02.05.2018 v 21:35
02.05.2018 v 21:56
03.05.2018 v 15:34
Poslední 2 chodci na videu skutečně vstoupili již na červenou ale toto vaše konstatování je alibistické – červená se rozsvítila ve chvíli, kdy už měli zvednutou nohu, kterou na kraj vozovky vkročili – tudíž červená ve chvíli kdy na přechod vstoupili svítila pouhé desetiny sekundy. Navíc, tvrdit o této dvojici, že jde pomalu je směšné – formulace, že chodcí "musí jít rychleji" je ukázkou vašeho pokřiveného pohledu na chodce, které zřejmě považujete pouze za nepříjemnou a nepřirozenou komplikací pro bohulibý automobilový provoz. Konstatování pana Dolínka, že bezpečnost chodců je prioritou je v tomto světle zcela směšnou proklamací bez reálného dopadu. Nevím jaké máte důvody toto nastavení na hraně neustále obhajovat – je přeci zjevné, že chodec je zde výrazně znevýhodněn a může být ohrožen (například pokud u semaforu nebude žádné vozidlo stát a bude k němu ve chvíli změny signálu teprve přijíždět – pokud se odvoláváte na odsouhlasené dopravní řešení, je chyba už tam. Vaše obavy o tvoření kolon a snižování kapacity křižovatky jsou zcestné – uzké hrdlo se totiž nachází právě za touto křižovatkou a nemá smysl se snažit tam odeslat co nejvíce vozidel, navíc tam vozidla vjíždí na tramvajové koleje, takže většinou stejně zůstanou stát za tramvají na blízké zastávce Lipanská.
Vaše tvrzení, že “dle Zákona o provozu na pozemních komunikacích č. 361/2000 Sb., § 74, odst. 1 Zelená pro chodce neslouží k přejití celého přechodu, nýbrž pouze ke vstupu chodce do vozovky” není pravdivé – zmíněný odstavec ve skutečnosti zní ve skutečnosti takto: § 74
a) "Signál pro chodce se znamením Volno", že chodec může přecházet vozovku; rozsvítí-li se poté signál "Signál pro chodce se znamením Stůj!", smí chodec dokončit přecházení k světelnému signalizačnímu zařízení s tímto signálem,
Pokud zde zmiňujte místní šetření, prosím vás o popsání jeho metodiky a zaslání protokolu.
Mimochodem – bylo by dokonce možné nechat vozidla na jihu, odbočující z Ondříčkovy do směrem k Olšanské ještě chvíli stát (stejně tam stojí maximálně 3) aby chodec mohl přejít třeba i celou ulici (3 části) najednou (stejně jako vozidla mohou projet celou křižovatku najednou a nezůstanou stát uprostřed po 11 sekundách zeleného signálu). Případně umístit tlačítko pro přecházení směrem na jih už před tuto první část přechodu aby člověk nemusel poté co se dostane (bez možnosti volby tlačítkem) na malý ostrůvek, ještě čekat až bude zaveden cyklus, který si tam vyvolá tlačítkem. A proč by nemohla být zelená pro chodce vždy, když je zelená pro vozidla ve stejném směru (nemyslím, že by byla ještě kratší než oněch 15 sekund).
Závěrem nelze než konstatovat, že odpověď TSK je jasným důkazem, že chodci jsou při pohybu po městě – zde mluvíme dokonce o vnitřním městě a místě kde je převaha obytných domů, je zde škola, hotel, školka a několik dětských hřišť – výrazně znevýhodněni na úkor automobilové dopravy, což nepřímo zvyšuje množství této dopravy, protože lidé se jako chodci necítí bezpečně, a raději jezdí auty. Věřím, že se tento nešťastný přístup brzy změní.
Co se týče naměřeného času 2,5 minuty, který uvádíte v posledním odstavci, je to skutečný údaj, bohužel nezdokumentovaný, a jak je uvedeno – NEBYL ovlivněn preferenci vozidel MHD (jediné vozidlo MHD projelo hned jako první na začátku). Samozřejmě, že zelená byla chodcem vyžádána tlačítkem a to zhruba 10 sekund po předchozím zelené (lze tedy 10 sekund odečíst).
18.05.2018 v 17:08
23.12.2016 v 20:36