Nedostatečně široký chodník a zastávka MHD

V ulici Revoluční je chodník nedostatečně široký pro velké množství chodců, kteří ulicí procházejí. Zároveň jsou ostrůvky zastávek MHD příliš úzké pro bezpečný pohyb a čekání cestujících. V tomto úseku je zbytečně široká silnice, jejíž prostor by bylo lepší vymezit pro pěší a cyklistickou dopravu.

Zaslal: David Strunz, 30.06.2016 v 08:06

Praha 1-

Revoluční, Praha 1

Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 25.03.2019 05:33

Citujeme pana Martina z diskuze níže. Děkujeme za informaci!

"Velice složitě se se všemi subjekty ve městě projednala a připravila kompletní podoba budoucí podoby této ulice. Info zde: http://www.iprpraha.cz/revolucni."



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Chodci Sobě: Dobrý den, prosím, zkuste podnět (ev. i další své podněty) zadat také na http://www.poladprahu.cz/cs/chci-poladit-prahu. Jde o sběr dat pro vznikající Plán udržitelné mobility pro Prahu a okolí, takže to může být užitečné. Podněty (krátké, 160 znaků) je možné přidávat do 3. 7. 2016.
30.06.2016 v 08:15    

bobisek: Bože
30.06.2016 v 13:54    

Jarda Mach: Dobrý den,
dovolím si reagovat na Váš příspěvek:
1) nejsem si jistý preferencemi ve Vašem příspěvku, tedy zda požadujete rozšířit ostrůvek nebo chodník nebo zde vyznačit jízdní pruh pro cyklisty. Ale to není až tak důležité, neboť:
2) jízdní pruh pro vozidla musí být široký nejméně 3,0 metru, zde i více, neboť zde jezdí autobusy a zásobování řady obchodů, které logicky nejezdí přes historické centrum,
3) vozidlo na fotografii má šířku lehce pod 2 metry, pokud si odhadem odvodíte volnou šířku vozovky vedle vozidla, usoudíte, že se blíží k uvedeným 3 metrům, z toho vyplývá, že vozovku téměř nelze zužovat.

Věřím tomu, že některý z příslušných úředníků se bude tímto podnětem dlouze a důkladně zabývat, ale, pokud nebudou vozidla převedena na koleje a tedy zdržovat tramvaje, nevidím zde nějaké možné řešení.

Jarda Mach
06.07.2016 v 23:27    

David Strunz: Tak já bych viděl poměrně jednoduché řešení - prodloužení obytné zóny od Náměstí Republiky dále do Revoluční... Chodci se nebudou muset mačkat, autům zbudou jejich 3 metry, na zastávce nastoupí i vozíčkář...
12.07.2016 v 23:52    

jan šujan: To je pěkná blbost.
Např.o kus dál je vjezd do podzemních garáží, jako dnes všude.
Ale třeba to naše "chytrá" primátorka Krnda prosadí... zatleskáme si... a pak v arbitráži zaplatíme nějaké firmě z Panenských ostrovů nějakých pár set milionů za ušlý zisk z garáží...
Tak do toho :-) ať zas dobro zvítězí.. :-)
25.07.2016 v 19:18    

David Strunz: Dobrý den,
Mohu se zeptat, jak si odporuje obytná zóna s vjezdem do podzemních garáží?
27.07.2016 v 10:02    

Martin: Řešení tohoto místa je složitější. Již několik let se v Revoluční připravuje stavba kolektoru, která vyvolá i posun celé tramvajové tratě a současně umožní vhodnější řešení zastávek. Jelikož se ale tato akce stále odkládá, tak se do ulice a okolí investuje minimálně. Např. loni neproběhla rekonstrukce tramvajové tratě, ale jen oprava stávajících panelů, které byly už v havarijním stavu. Nikdo nedá peníze na přesun kolejí, nové koleje, ani zastávky, když by se to ve velmi dohledné době zase bouralo. Ale povědomí o tom, že je to nutné řešit pořádně samozřejmě existuje.
31.07.2016 v 00:24    

Petr Pakbír: A co se prosím v tomto místě událo za ty tři poslední roky? Co udělali naši slovutní konšelé? Už je stavba kolektoru hotová?
24.03.2019 v 11:43    

Martin: Poměrně hodně. Velice složitě se se všemi subjekty ve městě projednala a připravila kompletní podoba budoucí podoby této ulice. Info zde: http://www.iprpraha.cz/revolucni
24.03.2019 v 13:55    

Martin: Přesně Vám to neřeknu, ale pravděpodobně probíhá výběrové řízení na projektanta. To však může být ovlivněné požadavky městské části a občanů, aby projekt zahrnoval též náměstí Republiky a byl koordinován s revitalizací Pěší zóny a celého původního hradebního okruhu. K tomu teď probíhala setkání s občany na Jungmannově náměstí.
18.11.2019 v 20:04    

Petr Pakbír: A co se prosím v tomto místě událo za těch osm měsíců? Co udělali naši slovutní konšelé? Už je stavba kolektoru hotová?
17.11.2019 v 21:24    

Martin: Asi máte trošku zkreslené představy o tom, jak dle zákonů probíhají stavební akce. V okamžiku, kdy máte připravenou studii řešení, začínáte teprve hledat ve výběrovém řízení projektanta. Ten musí nejprve zpracovat základní projektovou dokumentaci, tu znovu se všemi projednat a pak se z ní stane dokumentace pro území řízení. Ta musí projít standardním procesem projednání, projít námitkami všech subjektů a když se toto podaří, začne se zpracovávat dokumentace pro stavební povolení. Ta opět musí projít patřičnými postupy a když město dostane stavební povolení, musí se soutěžit zhotovitel celé stavby. V případě takovéto ulice dokonce více zhotovitelů. Ti se v rámci soutěže mohou odvolávat k ÚOHS a mnoho soutěží je tak nutné opakovat. Po vysoutěžení zhotovitele je třeba najít v kalendáři oprav vhodné místo nekolidující s nějakou akcí v blízkosti, což také nemusí být jednoduché. Takže pokud letos v březnu byla dokončena studie, tak výše uvedené nemůže být provedené dříve než za 3-5 let. A to se stavba kolektoru pravděpodobně neuskuteční, protože její postup je jako převážně raženého důlního díla se svislými šachtami ještě mnohem pomalejší a realizaci by odsunul o dalších 5 let.
18.11.2019 v 10:11    

Martin: Ještě je třeba doplnit, že na celý proces nemají konšelé žádný vliv. Jediný vstup z jejich strany je v okamžiku naděje na vydané stavební povolení pro příslušný rok schválit v rozpočtu příslušným organizacím, které soutěží zhotovitele, příslušné peníze. Ovšem to budou řešit pravděpodobně až konšelé zvolení v roce 2022.
18.11.2019 v 10:13    

Petr Pakbír: První otázka zněla: co se událo za za posledních osm měsíců?
Prosím buďtě konkrétní a přesný.
18.11.2019 v 11:22    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Revoluční, Praha 1

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Několik děr v dlažbě u stanice Malostranská

Praha 1, 14. červen 2018 Vyřešený

Chybějící dlažba v Maiselově ulici

Praha 1, 22. duben 2013 Vyřešený

Neudržovaný chodník v Londýnské, Praha 2

Praha 2, 27. březen 2014 Vyřešený

Havarijní stav - schody Kaplická

Praha 4, 05. duben 2021 Vyřešený


Zobrazit všechny podněty