Filtr podnětů



Zaslané

Seřadit od nejnovějších
Nebezpečné přecházení na zastávce Sparta ve směru na Letenské náměstí
Zaslaný

Nebezpečné přecházení na zastávce Sparta ve směru na Letenské náměstí
Milady Horákové, Praha 7

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 20. 04. 2017

Dobrý den, chtěli bychom upozornit na každodenní nebezpečné situace, které vznikají na tramvajové zastávce Sparta ve směru na Letenské náměstí. V zadní části dlouhé zastávky je umístěn světelně řízený přechod, který nepoužívá téměř nikdo, kdo má namířeno do centrální části Letenských sadů, na Ministerstvo vnitra či Gymnázium Nad Štolou. Úprava přední části zastávky navíc budí dojem přechodu, kterému chybí pouze zebra, a chodci, mezi kterými je mnoho studentů nedalekého gymnázia, jej využívají. Žádáme Vás proto o zajištění bezpečného přecházení v místě, které logicky využívá většina chodců vystupujících na této zastávce. Přechod, byť signalizovaný, který nerespektuje přirozený pohyb pěších, není bezpečným řešením této situace. Velice děkujeme za Vaši pomoc a zdravíme. Za rodiče studentů Gymnázia Nad Štolou Petra Syrová

Průchod Hlavní nádraží - Kunětická (VŠE a Riegrovy sady)
Zaslaný

Průchod Hlavní nádraží - Kunětická (VŠE a Riegrovy sady)
Kunětická, Praha 2

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 12. 03. 2012

Už kdysi se mluvilo o propojení podchodu, resp. prodloužení podchodu z Hlavního nádraží směrem k Riegrovým sadům. Jednoduše by stačilo postavit schody a napojit je na podchody pod vlaky na Hlavním nádraží. Do dnes nebylo provedeno nic. Do VŠE i Riegrových sadů míří denně tisíce lidí a takhle by mohli pro dopravu využívat Metro a vlak místo autobusu 135 který jezdí dlouho, málo a často se zpožděním. Je vidět že spousta lidí do těchto míst chodí tak že jde na 5. nebo 7. nástupiště na nádraží a pak přeskakují koleje. Potkáte tu stovky lidí za hodinu. Cesta je tak sice delší než by byla podchodem a navíc nebezpečná ale pořád se vyplatí.

Nebezpečný přechod u Stromovky
Zaslaný

Nebezpečný přechod u Stromovky
Goetheho, Praha 6

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 16. 10. 2012

Přechod pro chodce v ulici Goetheho vedoucí k Bubenečskému nádraží, který je zároveň vstupem do Stromovky, je velmi nebezpečný. Je zde častý pohyb dětí z blízké mateřské školky. Auta jezdí rychle a často nedají přednost chodcům. U jiných přechodů v blízkosti škol nebo školek na Praze 6 bývají semafory, světelná signalizace snižující rychlost, zpomalující retardéry apod., tento přechod je bez jakékoliv dodatečné ochrany pro malé chodce. Prosím zda by šlo u přechodu instalovat signalizaci, která by zvýšila bezpečnost. Děkuji.

Dopravní situace v okolí ZŠ a MŠ sv. Augustina, Hornokrčská ul.
Zaslaný

Dopravní situace v okolí ZŠ a MŠ sv. Augustina, Hornokrčská ul.
Hornokrčská, Praha 4

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 09. 01. 2013

Vchod do školy se nachází v klesání a v oblouku, místo je nepřehledné. Omezenou rychlost na 30km/h a svislou značku Pozor, děti řidiči často ignorují. Pro zajištění bezpečnosti dětí by prostor bylo vhodné zklidnit (retardér či forma zúžení vozovky) a na vozovku umístit vodorovné značení Pozor, děti. Problematické místo vytipovaly děti ze ZŠ sv. Augustina v rámci projektu Bezpečné cesty do školy.

Spojení Vinohrady - Hlavní nádraží
Zaslaný

Spojení Vinohrady - Hlavní nádraží
Legerova, Praha 1

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 21. 02. 2012

Pěší cesta nevyžadující dlouho okliku či použití MHD od Hlavního nádraží na Vinohrady vede ilegálně po technickém chodníčku Legerovy ulice. Bylo by možné zúžit mírně pruhy magistrály a postavit zde důstojný chodník? Děkuji.

Malostranské parkoviště
Zaslaný

Malostranské parkoviště
Malostranské nám., Praha 1

Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 30. 01. 2013

Je správně, aby jeden z nejcennějších prostorů Prahy sloužil jako odkladiště aut? Jsem přesvědčen o tom, že většině Pražanů to nepřijde normální. Volná plocha, místo setkávání, trhy, lavičky, stromy, předzahrádky. Praha 1 udělala loni v dubnu dobré kroky, pěší zóna se rozšířila na Malém náměstí či spodku Václavského, zaslepila se pro auta Jindřišská. Pokračujte prosím v pozitivním trendu. Méně aut zde pomůže i plynulosti tramvají v Karmelitské a Letenské ulici. Kdy bude parkoviště na Malostranském náměstí zrušeno? Případně, co tomu brání? Otázku adresuji na Odbor dopravy MČ Praha 1.

Chybějící přechody Resslova x Karlovo náměstí
Zaslaný

Chybějící přechody Resslova x Karlovo náměstí
Resslova, Praha 2

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 14. 02. 2012

Chybějící přechody na všech stranách křižovatky. Do podchodu metra jsou nuceni i ti, kteří do metra nechtějí a místem procházejí. Zbytečná bariéra pro lidi s kočárky atd.

Bludiště podchodů v křižovatce Vltavská
Zaslaný

Bludiště podchodů v křižovatce Vltavská
Bubenská, Praha 7

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 21. 02. 2012

V mimoúrovňové křižovatce může chodec použít spletité bludiště špinavých podchodů. Je doopravdy těžké se zde orientovat a není to rozhodně bezpečné místo. Kdo se někdy zkusil dostat z Hlávkova mostu ke KC Vltavská, překoná vzdušnou vzdálenost asi sedmdesáti metrů podchody a přemostěním v celkové délce 290 metrů a se čtyřmi schodišti (s kočárkem nebo invalidním vozíkem je to po rampách metrů 600).Prosím postavte přechod od KC Vltavská na Hlávkův most. Tato bariéra znemožňuje projít například na ostrov Štvanice pěšky. Děkuji.

Chybějící přechody na Vinohradské ul. – nám. Jiřího z Poděbrad
Zaslaný

Chybějící přechody na Vinohradské ul. – nám. Jiřího z Poděbrad
Vinohradská, Praha 3

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 23. 03. 2012

Křižovatku ulic Vinohradská, Slavíkova a U Vodárny není možné překročit po povrchu. Chybí zde přechody a na každém rameni křižovatky jsou zábrany v podobě zábradlí nebo zděné zítky (podél Slavíkovy v prostoru u výstupu z metra na nám. Jiří z Poděbrad), Křižovatku lze překonat jen podchodem se schodištěm. Pro rodiče s kočárky, chodce se zavazadly, lidi s handicapem či vozíčkáře to představuje často nezdolatelnou překážku.

Přechod před kolejí Kajetánka
Zaslaný

Přechod před kolejí Kajetánka
Radimova, Praha 6

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 05. 04. 2013

Denně tu projdou stovky studentů na místě, kde není přechod, docela by se přitom hodil na obou stranách této křižovatky - auta tu musí nečekaně brzdit, protože jim studenti skáčou do cesty, když se snaží doběhnout autobus a nebo prostě se jen snaží rychle dostat do tepla koleje. Šlo by při tom jen o jeden a nebo dva přechody (na obou stranách křižovatky, ale důležitější je ten, co jde přes hlavní, ten, co by byl k vile Kajetánka, není tak moc potřeba). První obrázek ukazuje místo pro přechod přes hlavní (ul. Radimova) a druhý obrázek přes ulici k vile Kajetánka. Děkuji

Chybějící průchod Mikanova-Práčská
Zaslaný

Chybějící průchod Mikanova-Práčská
Práčská, Praha 10

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 03. 06. 2014

STAV: Vlastníkem vedlejšího pozemku byl nedávno znemožněn přímý průchod z ulic Mikanova a Mattioliho k zastávce MHD Práčská a přechodu přes ulici Práčskou. (Přechod byl před pár měsíci vybudován na základě tohoto podnětu: http://www.chodcisobe.cz/praha/podnety/472/chybejici-prechod-pres-pracskou-u-zastavky-pracska). Vlastník vedlejšího objektu zavařil spojovací branku k chodníku a schodišti a plot opevnil ostnatým drátem, pokusy o dohodu selhaly. Tím obyvatelům zůstaly dvě možnosti: buď to celé obejít po Práčské (zarostlý chodník nebo rozbitý + za deště obrovské louže ve vozovce s rizikem ušpinění od aut) nebo se prodrat těch 15 metrů do prudkého svahu s houštinou (za deště rozbahněnou). Přes toto nepohodlí stezku houštinou používají denně desítky lidí a někdo dokonce ve svahu vykopal provizorní schody. NÁVRH ŘEŠENÍ: 1) vybudovat rampu (sjízdnou pro kočárky a kola) z ulice Mikanova k ulici Práčská cca 10 metrů od plotu vedlejšího pozemku. (Pozor: MČ P10 se bude muset dohodnout s oním vlastníkem zeleného pásu mezi Mikanovou a Práčskou o využití potřebné plochy nebo na výkupu.) 2) vybudovat přechod přes ul. Mikanova a napojit tak rampu ke stávajícímu chodníku. Děkuji, Michal Vokáč s podporou Výboru SVJ Mattioliho 3248 Praha 10

Problematický přechod přes ul. M. Horákové (Letenské nám.)
Zaslaný

Problematický přechod přes ul. M. Horákové (Letenské nám.)
Letenské nám., Praha 7

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 09. 02. 2012

Provoz na křižovatce ulic Milady Horákové, Nad Štolou a Korunovační je velice intenzivní. Čekací doba na zelenou na přechodu přes ulici Milady Horákové je velice dlouhá, trvá několik minut. Když pak konečně naskočí, trvá tak krátce (cca 2 sekundy), že chodci nestačí dojít ani do poloviny přechodu (viz foto). Navíc auta odbočující na přechod z ulice Nad Štolou mají zelenou současně s chodci. Jakmile naskočí pro chodce červená, což je velmi brzo, auta na přechod najíždí a chodce ohrožují. Přechod je také velice dlouhý, což činí přecházení nepříjemným, nepřehledným. Domnívám se, že by bylo žádoucí prodloužit zelenou pro chodce, zkrátit jejich čekací dobu a seřídit světelnou signalizaci tak, aby auta neměly zelenou současně s chodci. Děkuji předem za vyřešení tohoto problému.

Přechod na Královské cestě
Zaslaný

Přechod na Královské cestě
Křižovnická, Praha 1

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 26. 03. 2012

Světelná signalizace na přechodu pro chodce po Královské cestě je ostuda, kterou protrpí všichni cizinci v Praze. Zelená tam blikne tak na 10 sekund a auta pak troubí na davy cizinců, co se nestačili rozkoukat a chtějí přejít. Přitom auta nemají kam spěchat - návazné Smetanovo nábřeží je ucpané tak jako tak.

Protest SONS proti  provozu vozítek segway - Připojme se
Zaslaný

Protest SONS proti provozu vozítek segway - Připojme se
Staroměstské nám., Praha 1

Kategorie: Jiné
Zasláno: 02. 10. 2015

Ministerstvo dopravy předložilo vládě ČR k projednání novelu zákona č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích. Návrh mj. zakazoval provozování osobního přepravního prostředku – tzv. segwaye - na chodníku, stezce pro chodce, stezce pro chodce a cyklisty a na vozovce. K projednání v poslanecké sněmovně však vláda posílá následující návrh onoho ustanovení: „... Osoba na osobním přepravníku se samovyvažovacím zařízením nebo obdobném zařízení (dále jen „osobní technický prostředek') smí užít chodníku, stezky pro chodce, stezky pro chodce a cyklisty nebo odděleného pruhu pro chodce na stezce pro chodce a cyklisty, pohybuje-li se rychlostí srovnatelnou s rychlostí chůze. ...' K tomu vysvětleme, že „osobní technický prostředek') ve vládou schváleném znění novely zákona je zařízení, s nímž se již nějakou dobu setkáváme obvykle pod názvem segway na ulicích Prahy a dalších větších měst. Zkrátka: Bude-li ono ustanovení zákona schváleno, můžeme se těšit, že na ulicích měst se zanedlouho bude prohánět stále více Plošinek s kolečky po stranách, s jakýmisi řídítky, poháněné elektromotory napájenými z akumulátoru, s hmotností několik desítek kilogramů, s možnou rychlostí přes 20 km/hod. (tedy více než 5 m/s), pohybující se velice potichu a řízené kýmkoli. Nechápeme to a bojíme se! Se segwayi se zatím setkáváme ve větších městech a jsou převážně provozované cestovními kancelářemi. Již tak byly zaznamenány první incidenty s chodci. Pořizovací cena segwayů rapidně klesá. Jejich počet na chodnících českých obcí se tedy bude zákonitě rapidně zvětšovat. Budou všichni jejich uživatelé schopni a ochotni dbát na dostatečnou bezpečnost svoji i ostatních? Není třeba nijaké bujné fantazie, abychom si představili, že se tím vytváří podmínky pro vážné úrazy chodců. To teprve potom budeme čekat na další novelu zákona, která ono nesmyslné ustanovení zruší a provoz segwayů na chodnících zakáže? Mgr. Václav Polášek, prezident Sjednocené organizace nevidomých a slabozrakých ČR sděluje: „Nevidomí občané Prahy se na nás obracejí se svými obavami z kolizí se segwayi. Upozorňují na to, že vozítko není slyšet a jede při tom rychle. Vůbec nevíme, jak zručný, odpovědný a ohleduplný je jeho řidič. Jestliže je vozítko nebezpečné pro všechny chodce, pro nevidomé a špatně vidící to platí mnohonásobně více. Proto se náš spolek zrakově postižených lidí obrací na širokou veřejnost se žádostí o podporu v úsilí o včasný zákaz provozu segwayů na chodnících dříve, než se začne zvyšovat počet jimi způsobených úrazů. Proto se obracíme na poslance parlamentu ČR s výzvou o zvrácení návrhu vlády a prosazení zákazu provozu segwayů na chodnících.' K iniciativě SONS se připojují: Škola Jaroslava Ježka Pražská organizace vozíčkářů Pražské matky Život 90 Přes bariéry

Přechod v ulici Na Prosecké vyhlídce
Zaslaný

Přechod v ulici Na Prosecké vyhlídce
Na Prosecké vyhlídce, Praha 9

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 09. 09. 2012

V ulici Na Prosecké vyhlídce chybí přechod pro chodce. Je zde nutno ohlídat si přijíždějící auta ze tří směrů. V ústí této ulice do ulice Litoměřická jsou sice chodníky pro přechod připraveny, ale podle současných norem by takto dlouhý přechod bylo nutno přerušit dělícím ostrůvkem. Ten by však bránil průjezdu autobusů. Řešením by mohlo být přesunutí přechodu mírně hlouběji do ulice, nicméně je zde třeba jednat se soukromníky vlastnícími tyto pozemky. Radnice tvrdí, že je to pro ní moc náročné (nicméně ne nemožné). Finance do přechodu radnice investovat také nehodlá, dokud se nestane nějaká nehoda. Opravdu je nutné čekat na zranění či smrt?