Filtr podnětů



Podněty podle počtu hlasů

Seřadit od nejnovějších
Nebezpečné přecházení na zastávce Sparta ve směru na Letenské náměstí
Zaslaný

Nebezpečné přecházení na zastávce Sparta ve směru na Letenské náměstí
Milady Horákové, Praha 7

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 20. 04. 2017

Dobrý den, chtěli bychom upozornit na každodenní nebezpečné situace, které vznikají na tramvajové zastávce Sparta ve směru na Letenské náměstí. V zadní části dlouhé zastávky je umístěn světelně řízený přechod, který nepoužívá téměř nikdo, kdo má namířeno do centrální části Letenských sadů, na Ministerstvo vnitra či Gymnázium Nad Štolou. Úprava přední části zastávky navíc budí dojem přechodu, kterému chybí pouze zebra, a chodci, mezi kterými je mnoho studentů nedalekého gymnázia, jej využívají. Žádáme Vás proto o zajištění bezpečného přecházení v místě, které logicky využívá většina chodců vystupujících na této zastávce. Přechod, byť signalizovaný, který nerespektuje přirozený pohyb pěších, není bezpečným řešením této situace. Velice děkujeme za Vaši pomoc a zdravíme. Za rodiče studentů Gymnázia Nad Štolou Petra Syrová

Průchod Hlavní nádraží - Kunětická (VŠE a Riegrovy sady)
Zaslaný

Průchod Hlavní nádraží - Kunětická (VŠE a Riegrovy sady)
Kunětická, Praha 2

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 12. 03. 2012

Už kdysi se mluvilo o propojení podchodu, resp. prodloužení podchodu z Hlavního nádraží směrem k Riegrovým sadům. Jednoduše by stačilo postavit schody a napojit je na podchody pod vlaky na Hlavním nádraží. Do dnes nebylo provedeno nic. Do VŠE i Riegrových sadů míří denně tisíce lidí a takhle by mohli pro dopravu využívat Metro a vlak místo autobusu 135 který jezdí dlouho, málo a často se zpožděním. Je vidět že spousta lidí do těchto míst chodí tak že jde na 5. nebo 7. nástupiště na nádraží a pak přeskakují koleje. Potkáte tu stovky lidí za hodinu. Cesta je tak sice delší než by byla podchodem a navíc nebezpečná ale pořád se vyplatí.

Nebezpečný přechod u Stromovky
Zaslaný

Nebezpečný přechod u Stromovky
Goetheho, Praha 6

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 16. 10. 2012

Přechod pro chodce v ulici Goetheho vedoucí k Bubenečskému nádraží, který je zároveň vstupem do Stromovky, je velmi nebezpečný. Je zde častý pohyb dětí z blízké mateřské školky. Auta jezdí rychle a často nedají přednost chodcům. U jiných přechodů v blízkosti škol nebo školek na Praze 6 bývají semafory, světelná signalizace snižující rychlost, zpomalující retardéry apod., tento přechod je bez jakékoliv dodatečné ochrany pro malé chodce. Prosím zda by šlo u přechodu instalovat signalizaci, která by zvýšila bezpečnost. Děkuji.

Nebezpečný, špatně viditelný a neosvětlený přechod
Vyřešený

Nebezpečný, špatně viditelný a neosvětlený přechod
Kutnohorská, Praha - Dolní Měcholupy

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 10. 02. 2012

Daný přechod je v noci neosvětlený a pro auta i za dne špatně viditelný. Auta zde jezdí zvýšenou rychlostí a přecházet tento přechod je hrou o život. Auta často brzdí na poslední chvíli nebo chodci vyděšene uskakují autům, která přechod nezaznamenala a neměla ani čas brzdit. Všechny přechody v Dolních Měcholupách jsou osvětlené s retardery před i za přechodem, aby auta přechod včas viděla a byla nucena zpomalit. Na tento přechod se však nemyslelo a jelikož je v té oblasti jediný, kterým se dá přejít na druhou stranu silnice, místní obyvatelé jsou nuceni denně riskovat své životy bez možnosti jiné cesty. S rozvojem oblasti Malý Háj je zde stále více a více nových obyvatel a problém se dotýká čím dál větší skupiny lidí.

Nebezpečný přechod na křižovatce ulic Ankarská a Na Petřinách
Vyřešený

Nebezpečný přechod na křižovatce ulic Ankarská a Na Petřinách
Ankarská, Praha 6

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 26. 01. 2014

Vozovka je široká, auta na přechod vjíždějí ze 3 směrů. Těsně za přechodem začíná odbočovací pruh k odbočení vlevo do ulice Na Petřinách, před přechodem je tento prostor vyznačen šikmými pruhy na vozovce. Auta však na tento prostor vjíždějí a fakticky tak tvoří tříproudovou vozovku. Často se stává, že jeden řidič chodci dá přednost, další však nikoliv, auta se běžně pohybují mezi chodci. Dochází k nepřehledným a nebezpečným situacím, zvláště pro rodiče s dětmi navštěvující blízkou mateřskou školku v Dusíkově ulici a pro starší lidi. Problematická je však celá křižovatka, časté jsou také srážky aut, případně auta a tramvaje. Řešením by mohla být světla, zpomalovací prahy či jiná technická řešení. Dočasně by pomohla alespoň přítomnost strážníka v době, kdy rodiče vodí děti do školky a ze školky.

Dopravní situace v okolí ZŠ a MŠ sv. Augustina, Hornokrčská ul.
Zaslaný

Dopravní situace v okolí ZŠ a MŠ sv. Augustina, Hornokrčská ul.
Hornokrčská, Praha 4

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 09. 01. 2013

Vchod do školy se nachází v klesání a v oblouku, místo je nepřehledné. Omezenou rychlost na 30km/h a svislou značku Pozor, děti řidiči často ignorují. Pro zajištění bezpečnosti dětí by prostor bylo vhodné zklidnit (retardér či forma zúžení vozovky) a na vozovku umístit vodorovné značení Pozor, děti. Problematické místo vytipovaly děti ze ZŠ sv. Augustina v rámci projektu Bezpečné cesty do školy.

Spojení Vinohrady - Hlavní nádraží
Zaslaný

Spojení Vinohrady - Hlavní nádraží
Legerova, Praha 1

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 21. 02. 2012

Pěší cesta nevyžadující dlouho okliku či použití MHD od Hlavního nádraží na Vinohrady vede ilegálně po technickém chodníčku Legerovy ulice. Bylo by možné zúžit mírně pruhy magistrály a postavit zde důstojný chodník? Děkuji.

Dlouhodobě neprůchodný chodník ve Vašátkově ulici
Vyřešený

Dlouhodobě neprůchodný chodník ve Vašátkově ulici
Vašátkova, Praha 14

Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 19. 11. 2015

Vážení představitelé Prahy 14, dlouhodobě nás trápí celkový stav ulice Vašátkova. Co je ale opravdu katastofa, je stav chodníků - které už dávno nejsou určené k chození, nýbrž k parkování aut. Chodci musí chodit po bahnité vyšlapané cestičce, jak je vidět na fotografiích. Prosím za všechny, kteří tu musí každý den chodit po bahně, o co možná nejrychlejší nápravu tohoto stavu.

Malostranské parkoviště
Zaslaný

Malostranské parkoviště
Malostranské nám., Praha 1

Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 30. 01. 2013

Je správně, aby jeden z nejcennějších prostorů Prahy sloužil jako odkladiště aut? Jsem přesvědčen o tom, že většině Pražanů to nepřijde normální. Volná plocha, místo setkávání, trhy, lavičky, stromy, předzahrádky. Praha 1 udělala loni v dubnu dobré kroky, pěší zóna se rozšířila na Malém náměstí či spodku Václavského, zaslepila se pro auta Jindřišská. Pokračujte prosím v pozitivním trendu. Méně aut zde pomůže i plynulosti tramvají v Karmelitské a Letenské ulici. Kdy bude parkoviště na Malostranském náměstí zrušeno? Případně, co tomu brání? Otázku adresuji na Odbor dopravy MČ Praha 1.

Chodník v havarijním stavu na Zenklově ulici
Bez odpovědi

Chodník v havarijním stavu na Zenklově ulici
Zenklova, Praha 8

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 12. 01. 2015

V horní části ulice Zenklovy od křižovatky s ulicí S. K. Neumanna až po křižovatkou s Trojskou ulicí je chodník dlouhodobě v havarijním stavu. Na některých místech je dokonce možno vidět i původní dlažbu ještě z meziválečného období. Je ostuda tohle mít na hlavní ulici. Zároveň v některých částech slouží chodník jako parkoviště, což je vzhledem k nedostatku parkovacích míst v lokalitě pochopitelné. Nicméně při stávající nevhodné úpravě (u domu s č. 840) nelze rozpoznat, která část slouží pro chodce a která pro auta, což je značně nebezpečné.

Chybějící přechody Resslova x Karlovo náměstí
Zaslaný

Chybějící přechody Resslova x Karlovo náměstí
Resslova, Praha 2

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 14. 02. 2012

Chybějící přechody na všech stranách křižovatky. Do podchodu metra jsou nuceni i ti, kteří do metra nechtějí a místem procházejí. Zbytečná bariéra pro lidi s kočárky atd.

Bludiště podchodů v křižovatce Vltavská
Zaslaný

Bludiště podchodů v křižovatce Vltavská
Bubenská, Praha 7

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 21. 02. 2012

V mimoúrovňové křižovatce může chodec použít spletité bludiště špinavých podchodů. Je doopravdy těžké se zde orientovat a není to rozhodně bezpečné místo. Kdo se někdy zkusil dostat z Hlávkova mostu ke KC Vltavská, překoná vzdušnou vzdálenost asi sedmdesáti metrů podchody a přemostěním v celkové délce 290 metrů a se čtyřmi schodišti (s kočárkem nebo invalidním vozíkem je to po rampách metrů 600).Prosím postavte přechod od KC Vltavská na Hlávkův most. Tato bariéra znemožňuje projít například na ostrov Štvanice pěšky. Děkuji.

Chybějící přechody na Vinohradské ul. – nám. Jiřího z Poděbrad
Zaslaný

Chybějící přechody na Vinohradské ul. – nám. Jiřího z Poděbrad
Vinohradská, Praha 3

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 23. 03. 2012

Křižovatku ulic Vinohradská, Slavíkova a U Vodárny není možné překročit po povrchu. Chybí zde přechody a na každém rameni křižovatky jsou zábrany v podobě zábradlí nebo zděné zítky (podél Slavíkovy v prostoru u výstupu z metra na nám. Jiří z Poděbrad), Křižovatku lze překonat jen podchodem se schodištěm. Pro rodiče s kočárky, chodce se zavazadly, lidi s handicapem či vozíčkáře to představuje často nezdolatelnou překážku.

Nebezpečný přechod přes ulici Budějovická, u metra Kačerov
Vyřešený

Nebezpečný přechod přes ulici Budějovická, u metra Kačerov
Budějovická, Praha 4

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 09. 01. 2013

Na frekventované komunikaci řidiči (především v klesání) ignorují chodce, kteří hodlají přecházet. Přechod propojuje zástavbu s dopravním uzlem Kačerov a je velmi využívaný jak dětmi (např. z blízké ZŠ a MŠ a od r. 2016 také osmiletého gymnázia sv. Augustina), tak staršími lidmi. Místo je nutné zklidnit a upravit tak, aby chodcům bylo umožněno bezpečně silnici přejít. Ze dvou přechodů, které v místě existují, se jedná o ten spodní, jižní, který je chodci více využíván. Problematické místo vytipovaly děti ze ZŠ sv. Augustina v rámci projektu Bezpečné cesty do školy.

Přechod před kolejí Kajetánka
Zaslaný

Přechod před kolejí Kajetánka
Radimova, Praha 6

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 05. 04. 2013

Denně tu projdou stovky studentů na místě, kde není přechod, docela by se přitom hodil na obou stranách této křižovatky - auta tu musí nečekaně brzdit, protože jim studenti skáčou do cesty, když se snaží doběhnout autobus a nebo prostě se jen snaží rychle dostat do tepla koleje. Šlo by při tom jen o jeden a nebo dva přechody (na obou stranách křižovatky, ale důležitější je ten, co jde přes hlavní, ten, co by byl k vile Kajetánka, není tak moc potřeba). První obrázek ukazuje místo pro přechod přes hlavní (ul. Radimova) a druhý obrázek přes ulici k vile Kajetánka. Děkuji