Filtr podnětů



Praha 1

Seřadit od nejnovějších
Spojení Vinohrady - Hlavní nádraží
Zaslaný

Spojení Vinohrady - Hlavní nádraží
Legerova, Praha 1

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 21. 02. 2012

Pěší cesta nevyžadující dlouho okliku či použití MHD od Hlavního nádraží na Vinohrady vede ilegálně po technickém chodníčku Legerovy ulice. Bylo by možné zúžit mírně pruhy magistrály a postavit zde důstojný chodník? Děkuji.

Malostranské parkoviště
Zaslaný

Malostranské parkoviště
Malostranské nám., Praha 1

Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 30. 01. 2013

Je správně, aby jeden z nejcennějších prostorů Prahy sloužil jako odkladiště aut? Jsem přesvědčen o tom, že většině Pražanů to nepřijde normální. Volná plocha, místo setkávání, trhy, lavičky, stromy, předzahrádky. Praha 1 udělala loni v dubnu dobré kroky, pěší zóna se rozšířila na Malém náměstí či spodku Václavského, zaslepila se pro auta Jindřišská. Pokračujte prosím v pozitivním trendu. Méně aut zde pomůže i plynulosti tramvají v Karmelitské a Letenské ulici. Kdy bude parkoviště na Malostranském náměstí zrušeno? Případně, co tomu brání? Otázku adresuji na Odbor dopravy MČ Praha 1.

Podchod/podjezd Mánesova mostu
Bez odpovědi

Podchod/podjezd Mánesova mostu
Mánesův most, Praha 1

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 30. 05. 2012

Dobrý den, za posledním pilířem na levém břehu Vltavy pod Mánesovým mostem je volný nevyužitý prostor. Skrz tento prostor by bylo možné poměrně jednoduše a finančně nenáročně vytvořit průchod pro pěší a průjezd pro cyklisty, který by klidovou cestou propojil dva parky na obou stranách rušné ulice. Takový průchod by navíc umožnil překonat rušnou ulici v místě, kde je nejbližší přechod vzdálen 100m a mohl by být velice atraktivní pro turisty pohybující se z Kampy například na Staroměstské náměstí. V současné době sídlí na jižní straně oblouku bezdomovci, po případné revitalizaci by zde mohlo vzniknout oblíbené posezení u vody. Vytvoření takového podchodu je navíc plánované už od dob samotné výstavby mostu (podle Wikipedie: http://cs.wikipedia.org/wiki/M%C3%A1nes%C5%AFv_most). V nejjednodušší variantě by stačilo pouze odstranit mříže a vykácet přerostlé křoviny. Všechny dotčené pozemky jsou v majetku města.

Přechod na Královské cestě
Zaslaný

Přechod na Královské cestě
Křižovnická, Praha 1

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 26. 03. 2012

Světelná signalizace na přechodu pro chodce po Královské cestě je ostuda, kterou protrpí všichni cizinci v Praze. Zelená tam blikne tak na 10 sekund a auta pak troubí na davy cizinců, co se nestačili rozkoukat a chtějí přejít. Přitom auta nemají kam spěchat - návazné Smetanovo nábřeží je ucpané tak jako tak.

Protest SONS proti  provozu vozítek segway - Připojme se
Zaslaný

Protest SONS proti provozu vozítek segway - Připojme se
Staroměstské nám., Praha 1

Kategorie: Jiné
Zasláno: 02. 10. 2015

Ministerstvo dopravy předložilo vládě ČR k projednání novelu zákona č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích. Návrh mj. zakazoval provozování osobního přepravního prostředku – tzv. segwaye - na chodníku, stezce pro chodce, stezce pro chodce a cyklisty a na vozovce. K projednání v poslanecké sněmovně však vláda posílá následující návrh onoho ustanovení: „... Osoba na osobním přepravníku se samovyvažovacím zařízením nebo obdobném zařízení (dále jen „osobní technický prostředek') smí užít chodníku, stezky pro chodce, stezky pro chodce a cyklisty nebo odděleného pruhu pro chodce na stezce pro chodce a cyklisty, pohybuje-li se rychlostí srovnatelnou s rychlostí chůze. ...' K tomu vysvětleme, že „osobní technický prostředek') ve vládou schváleném znění novely zákona je zařízení, s nímž se již nějakou dobu setkáváme obvykle pod názvem segway na ulicích Prahy a dalších větších měst. Zkrátka: Bude-li ono ustanovení zákona schváleno, můžeme se těšit, že na ulicích měst se zanedlouho bude prohánět stále více Plošinek s kolečky po stranách, s jakýmisi řídítky, poháněné elektromotory napájenými z akumulátoru, s hmotností několik desítek kilogramů, s možnou rychlostí přes 20 km/hod. (tedy více než 5 m/s), pohybující se velice potichu a řízené kýmkoli. Nechápeme to a bojíme se! Se segwayi se zatím setkáváme ve větších městech a jsou převážně provozované cestovními kancelářemi. Již tak byly zaznamenány první incidenty s chodci. Pořizovací cena segwayů rapidně klesá. Jejich počet na chodnících českých obcí se tedy bude zákonitě rapidně zvětšovat. Budou všichni jejich uživatelé schopni a ochotni dbát na dostatečnou bezpečnost svoji i ostatních? Není třeba nijaké bujné fantazie, abychom si představili, že se tím vytváří podmínky pro vážné úrazy chodců. To teprve potom budeme čekat na další novelu zákona, která ono nesmyslné ustanovení zruší a provoz segwayů na chodnících zakáže? Mgr. Václav Polášek, prezident Sjednocené organizace nevidomých a slabozrakých ČR sděluje: „Nevidomí občané Prahy se na nás obracejí se svými obavami z kolizí se segwayi. Upozorňují na to, že vozítko není slyšet a jede při tom rychle. Vůbec nevíme, jak zručný, odpovědný a ohleduplný je jeho řidič. Jestliže je vozítko nebezpečné pro všechny chodce, pro nevidomé a špatně vidící to platí mnohonásobně více. Proto se náš spolek zrakově postižených lidí obrací na širokou veřejnost se žádostí o podporu v úsilí o včasný zákaz provozu segwayů na chodnících dříve, než se začne zvyšovat počet jimi způsobených úrazů. Proto se obracíme na poslance parlamentu ČR s výzvou o zvrácení návrhu vlády a prosazení zákazu provozu segwayů na chodnících.' K iniciativě SONS se připojují: Škola Jaroslava Ježka Pražská organizace vozíčkářů Pražské matky Život 90 Přes bariéry

SEGWAY na chodník nepatří!
Bez odpovědi

SEGWAY na chodník nepatří!
Týnská, Praha 1

Kategorie: Jiné
Zasláno: 06. 04. 2014

SEGWAY má dvě kola, motor, brzdu, řidítka a schopnost dosahovat třikrát vyšší rychlosti, než je běžná chůze či běh člověka. Crash testy dokazují i smrtelné úrazy. Přesto na něj české Ministerstvo dopravy (jedno z mála v Evropě) stále pohlíží jako na chodce a tudíž Ministerstvo dopravy svévolně ohrožuje chodce v Praze 1. Pomožte Praze, pomožte sobě: SEGWAY na chodník nepatří! Watch on YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Gq7N_TGfTYM

Quadrio jako večerní bariéra pro chodce
Zaslaný

Quadrio jako večerní bariéra pro chodce
Charvátova, Praha 1

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 26. 11. 2014

V minulosti bylo naprostou samozřejmostí, že stanice metra Národní třída a stejnojmenná tramvajová zastávka byly přístupné i večer ve směru od Jungmannovy a Charvátovy ulice. Průchod obchodním domem My se sice uzavíral ve 21:00 hodin, ale vedle se dalo normálně procházet do metra i na tramvaj. To s otevřením komplexu Quadrio skončilo. Během otevírací doby Quadria se tímto směrem dá z metra vystupovat i do něho vstupovat dobře, prostě z metra projdete obchoďákem a využijete jeho eskalátorů. Ale ve 21 hodin padla a chodci mají smůlu. Včera jsme se s kolegy museli té situaci vyloženě smát, protože je úplně absurdní. Přicházíte od Jungmannovy či Charvátovy ulice a chcete do metra nebo k tramvaji, ale máte pecháčka, musíte to celé obejít buď po Národní třídě nebo dojít až na začátek Vladislavovy ulice a Quadrio obejít ulicí Purkyňovou. Až u tramvaje najdete váš vstup do metra, večer už jen jediný. Jistě, jako místní se to časem naučíte a pár kroků vás nezabije, ale má to ještě další efekt. Kromě lidí, kteří se do téhle pasti za Quadriem chytí poprvé, tak tam na tom celkem pěkně udělaném prostranství u Kafkovy hlavy je logicky po 21. hodině úplně mrtvo, protože to místo večer ztratí všechny logické pěší vazby. Mrtvo znamená i nebezpečí. Zůstanou jen ti, co zabloudili, ti, kteří zkouší, zda ještě pasáží neprojdou a marně přemlouvají fotobuňky u těch dveří. Brzy tam nebude chodit večer vůbec nikdo, nebude důvod. Asi to je součást té umělecké instalace, aby spisovatele doprovázela skutečná absurdita. Jen jsem tak mrknul na to, že rekonstrukce metra Národní třída stála 670 milionů Kč a výstavba výtahu ve stejnojmenné stanici 185 milionů Kč. Za to Pražané dostali nový minivestibul, z něhož se dá před sedmou hodinou ráno a po deváté hodině vylézt na povrch jen směrem na tramvajovou zastávku. Navíc v metru ani nebyl vybudován záchod, který na některých dalších stanicích metra bývá otevřen i do 22. hodiny a obecně by měl být otevřen po celou dobu provozu metra. Inu, pokrok...

Žádost o instalaci zpomalovacích retardérů + rozšíření přechodu
Zaslaný

Žádost o instalaci zpomalovacích retardérů + rozšíření přechodu
Národní, Praha 1

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 24. 06. 2014

Žádost o instalaci zpomalovacích retardérů + rozšíření a vyvýšení přechodu pro chodce na celou délku nástupního ostrůvku. Ul. Národní, Praha 1, mezi nástupním ostrůvkem tramvaje - zastávka “Národní divadlo” a chodníkem směrem k Nové scéně ND. V okolí několik základních škol; přecházení malých dětí je nepřehledné, vzhledem k velkému počtu chodců a čekajících na tramvaj špatný rozhled, vyznačený přechod je nedostatečný, navíc mimo nástupní ostrůvek.

Zúžený chodník naproti Masaryčce
Vyřešený

Zúžený chodník naproti Masaryčce
Havlíčkova, Praha 1

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 21. 02. 2012

Těsně před křižovatkou s Hybernskou je v naproti nádraží zúžen chodník kvůli několika málo parkovacím místům. Dva chodci mají problém se tu vyhnout, o kočárcích a vozíčkářích nemluvně. Ti jsou bez šance. Jsou důležitější tisíce chodců, kteří tudy denně projdou nebo tři parkovací místa zelené zóny? Předem děkuji za vyřešení.

Nebezpečný přechod na nábř. Edvarda Beneše
Zaslaný

Nebezpečný přechod na nábř. Edvarda Beneše
nábř. Edvarda Beneše, Praha 1

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 15. 03. 2012

Přechod se nachází za zatáčkou silnice vedoucí od Čechova mostu - zejména při přecházení ve směru od Letné zde jsou špatné výhledové podmínky. Auta zde jezdí velmi rychle, pravděpodobně rychleji než je povoleno. Hlavní problém je ale v tom, že se zde auta předjíždějí po kolejích, takže často dochází k nebezpečné situaci, kdy zastaví pouze předjížděné auto. Několikrát se mi zde stalo, že mě auto pustilo a auto za ním ho začalo po kolejích předjíždět. Také zde chybí řešení pro cyklisty křížící Nábřeží Edvarda Beneše z Letné na Kosárkovo nábřeží. Prosím, aby zde bylo vybudováno nějaké zklidňující opatření, zabráněno jízdě po kolejích, snížena rychlost nebo alespoň byl přechod více zvýrazněn. Místo na Google StreetView

Chybějící přechod Legerova
Bez odpovědi

Chybějící přechod Legerova
Legerova, Praha 1

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 09. 05. 2012

Po ukončení „blokády“ kolem Svobodné Evropy nebyl obnoven přechod přes Legerovu ulici směrem od Vinohradské k Václavskému náměstí. Jeho obnovení by zjednodušilo přístup od Vinohrad na Václavské náměstí, k nové budově NM a ke státní opeře.

Blokování tramvají a chodců na křižovatce Křižovnická x Kaprova
Zaslaný

Blokování tramvají a chodců na křižovatce Křižovnická x Kaprova
Křižovnická, Praha 1

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 01. 04. 2015

Každý den na křižovatce Křižovnická a Kaprova (Palachovo nám.) dochází ve špičce k blokování tramvají kvůli řidičům aut, kteří vjedou do prostoru křižovatky, aniž by měli kvůli zácpě ve směru na Karlovy lázně možnost ji opustit. Neškodné je stání automobilů přijíždějících z Mánesova mostu, naopak fatální jsou automobily z ulic Kaprovy a 17.listopadu. Tramvaje pak minuty čekají, než se auta uráčí prostor vyklidit. Řidiči tramvají samozřejmě také neváhají do křižovatky najet a přehradí tak přechody pro chodce. Dnešní situace byla vskutku extrémní (viz jednotlivé fotky), ale v jiné dny to není o moc lepší. V nedávné době proběhla rekonstrukce SSZ na této křižovatce; v dokumentu 'ROZHODNUTÍ O UMÍSTĚNÍ STAVBY „SSZ 1.056 Křížovnická - Kaprova“' (viz www.praha1.cz/praha1/FrontUDDownload.aspx?ID=1244359 ) je uvedeno, že proběhla instalace kamer videodetekce a indukčních smyček. Není tedy možné tyto vymoženosti nějak využít k tomu, aby SSZ auta do křižovatky nepouštěla v okamžiku, kdy není jak ji opustit? Pěkný příklad, kde to funguje je Podolské nábřeží před Vyšehradským tunelem. Předem děkuji za vyčerpávající odpověď, Josef Schmidt

Tramvajová zastávka Čechův most
Zaslaný

Tramvajová zastávka Čechův most
nábř. Edvarda Beneše, Praha 1

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 12. 12. 2014

Zastávka Čechův most ve směru Malostranská je v poslední době velmi nebezpečná, Semafor na blízké křižovatce je tak nešťastně seřízen, že velmi často tramvaj otevírá v zastávce dveře ve chvíli, kdy je na semaforu ve stejném směru pro auta zelená, což si řidiči aut vysvětlují tak, že můžou jet. Cestující, kteří by chtěli vystoupit z tramvaje, riskují přejetí autem (které zde pár centimetrů od tramvaje jezdí běžně padesátkou), takže v mnoha případech z tramvaje ani není možné vystoupit. Situace bývá tak zjevně nebezpečná, že nechápu, jak takové řešení tramvajové zastávky může ještě v dnešní době existovat.

Chybějící přechod
Zaslaný

Chybějící přechod
nábř. Edvarda Beneše, Praha 1

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 15. 03. 2012

Při chůzi z Letné po šikmé cestě od Havanského pavilonu a pokračování k Právnické fakultě UK není možné přejít přímo na západní chodník Čechova mostu. Musí absolvovat dlouhou zacházku přes dva přechody přes východní chodník. Chybí zde také řešení pro cyklisty, kteří přijedou od Havanského pavilonu a chtějí jet po Čechově mostě.

Přechod bez rozhledu a úzké chodníky
Bez odpovědi

Přechod bez rozhledu a úzké chodníky
Perlová, Praha 1

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 20. 11. 2012

Přechod přes vyústění Perlové ulice na Uhelný trh je velmi nepříjemný, protože auta (legálně!) parkují ve vzdálenosti menší než 5 metrů před ním (což je ale obecně nelegální). Zejména pokud se jedná o větší auto (dodávka, offroad), tak chodci ani řidiči nemají dostatečný rozhled pro bezpečné přecházení. Možným řešením je zamezení parkování před přechodem (alespoň ve standardní vzdálenosti 5 m). Velkou nepříjemností této ulice je také nedostatečná šířka chodníků. Vozovka je často plná tří řad aut (dvě parkují, jedna popojíždí) a úzké chodníky obtížně se vyhýbajících se chodců. Pro významnou pěší spojnici v centru Prahy jsou zde dosti nedůstojné podmínky. Možným řešením je ubrání (aspoň) jedné řady parkujících aut a rozšíření plochy pro chodce.