Filtr podnětů



Bariérovost, Praha 1

Seřadit podle počtu hlasů
Značky a sloupy věř. osvětlení v chodníku
Nově zaslaný

Značky a sloupy věř. osvětlení v chodníku
Letenská, Praha 1

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 24. 01. 2017

Letitá situace, která denně komplikuje život chodcům na už tak úzkém chodníku v Letenské ulici. Situaci dotváří parkující vozidla přečnívající do chodníku. Nelze řešit sdružením osvětlení a sloupu od trolejí, namontováním značek na zeď a přidáním informativní cedulky pro řidiče, aby neparkovali čumákem na chodník, pokud nemají příliš dlouhý vůz? Pokud je zeď ve vlastnictví města, nelze ji posunout a nevyhovující chodník rozšířit? Průjezd kočárkem je velký problém, ale i samotná chůze vyžaduje vstup do vozovky, pokud se v místě střetnou dva chodci.

Uzavřené průchody na Pražském hradu
Zaslaný

Uzavřené průchody na Pražském hradu
Hradčanské nám., Praha 1

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 12. 04. 2016

Procházení areálem Pražského hradu je omezeno, prý z bezpečnostních důvodů: ani po dokončení oprav na fasádách nelze např. z Hradčanského náměstí vstoupit do Jižních zahrad (schodištěm do Rajské zahrady) nebo do zahrady Na Baště - zde je to o to nesmyslnější, že z II. nádvoří můžeme dojít až k té zamčené mříži...

Blokování chodníku reklamou
Zaslaný

Blokování chodníku reklamou
Josefská, Praha 1

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 07. 02. 2016

'Italská' restaurace v Josefské ulici dlouhodobě (několik let!) blokuje polovinu chodníku otevřenou okenicí/dveřmi. Dřív jako zarážku používala polena, poslední rok má pro tento účel přímo petlici. Protože je restaurace zastrčená stranou od turistické trasy vedoucí Mosteckou ulicí, otevírá tyto dřevěné dveře kvůli blikající reklamě.

chybějící pěší spojení od břehu Vltavy na Mánesův most
Zaslaný

chybějící pěší spojení od břehu Vltavy na Mánesův most
Klárov, Praha 1

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 18. 01. 2016

Mezi parčíkem na Klárově a Mánesovým mostem existuje přirozená pěší trasa. Té stojí dnes v cestě běžně přelézané zábradlí, běžně přecházený nezpevněný svah a chybějící napojení na pěšinu, která vede pouhých pár metrů odsud. V projektu URMu z 9/2011, z něhož vychází i současná úprava Alšova nábřeží se sochami Johna Hejduka, je toto spojení řešeno. Dle mých informací však jeho realizaci v současnosti MČ není nakloněna. Popírat přirozené pěší cesty lidí je ale škoda...

Národní-Mikulandská - stavební zábor chodníku
Zaslaný

Národní-Mikulandská - stavební zábor chodníku
Národní, Praha 1

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 05. 08. 2015

Při stavbě hotelu na rohu Národní a Mikulandské stavebníci svými auty trvale okupují oplocený koridor při zabraném chodníku. Domnívám se, že takové nouzové opatření tu má být prioritně zřízeno pro bezpečný průchod chodců, nikoli jako parkoviště, a že snad je dokonce stanovenou podmínkou při záborech chodníků. Netoliko, že je stavebníkům jedno, že chodci musí vstupovat do nechráněné vozovky, ale navíc jejich arogance minimálně půl roku zůstává bez povšimnutí úředníků. Zajímalo by mne, zda si stavebník může dovolit vše- jak je to zde, či zda je někdo z příslušného odboru MČ zodpovědný za povolování resp. dohlížení na správné provozování staveb při pěších komunikacích.

Quadrio jako večerní bariéra pro chodce
Zaslaný

Quadrio jako večerní bariéra pro chodce
Charvátova, Praha 1

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 26. 11. 2014

V minulosti bylo naprostou samozřejmostí, že stanice metra Národní třída a stejnojmenná tramvajová zastávka byly přístupné i večer ve směru od Jungmannovy a Charvátovy ulice. Průchod obchodním domem My se sice uzavíral ve 21:00 hodin, ale vedle se dalo normálně procházet do metra i na tramvaj. To s otevřením komplexu Quadrio skončilo. Během otevírací doby Quadria se tímto směrem dá z metra vystupovat i do něho vstupovat dobře, prostě z metra projdete obchoďákem a využijete jeho eskalátorů. Ale ve 21 hodin padla a chodci mají smůlu. Včera jsme se s kolegy museli té situaci vyloženě smát, protože je úplně absurdní. Přicházíte od Jungmannovy či Charvátovy ulice a chcete do metra nebo k tramvaji, ale máte pecháčka, musíte to celé obejít buď po Národní třídě nebo dojít až na začátek Vladislavovy ulice a Quadrio obejít ulicí Purkyňovou. Až u tramvaje najdete váš vstup do metra, večer už jen jediný. Jistě, jako místní se to časem naučíte a pár kroků vás nezabije, ale má to ještě další efekt. Kromě lidí, kteří se do téhle pasti za Quadriem chytí poprvé, tak tam na tom celkem pěkně udělaném prostranství u Kafkovy hlavy je logicky po 21. hodině úplně mrtvo, protože to místo večer ztratí všechny logické pěší vazby. Mrtvo znamená i nebezpečí. Zůstanou jen ti, co zabloudili, ti, kteří zkouší, zda ještě pasáží neprojdou a marně přemlouvají fotobuňky u těch dveří. Brzy tam nebude chodit večer vůbec nikdo, nebude důvod. Asi to je součást té umělecké instalace, aby spisovatele doprovázela skutečná absurdita. Jen jsem tak mrknul na to, že rekonstrukce metra Národní třída stála 670 milionů Kč a výstavba výtahu ve stejnojmenné stanici 185 milionů Kč. Za to Pražané dostali nový minivestibul, z něhož se dá před sedmou hodinou ráno a po deváté hodině vylézt na povrch jen směrem na tramvajovou zastávku. Navíc v metru ani nebyl vybudován záchod, který na některých dalších stanicích metra bývá otevřen i do 22. hodiny a obecně by měl být otevřen po celou dobu provozu metra. Inu, pokrok...

Zábradlí zbytečně bránící pohybu
Zaslaný

Zábradlí zbytečně bránící pohybu
Václavské nám., Praha 1

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 20. 11. 2014

Na rohu Václavského náměstí a magistrály před McDonaldem nedávno vyrostla struktura, která patrně zakrývá nějaký výtah do podzemí. Je ohraničena zábradlím. To brání pohybu chodcům, průchody kolem zábradlí jsou příliš nízké. Bylo by vhodné zábradlí i se vzniklou zídkou odstranit. Domnívám se, že i odporuje nedávno vzniklému Manuálu veřejných prostor, který akcentuje průchodnost pro chodce. Funkce zábradlí není zřejmá, pokud brání, aby chodci vkročili na výtah či co to je, je zbytečné minimálně tam, kde je podélné s magistrálou (na fotografii vlevo).

Nepřístupný nájezd do podchodu u stanice tramvaje Muzeum
Vyřešený

Nepřístupný nájezd do podchodu u stanice tramvaje Muzeum
Legerova, Praha 1

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 20. 05. 2014

Nájezd do podchodu u stanice tramvaje Muzeum je uzavřen firmou DAP a to bez vysvětlení a bez jakéhokoliv data, kdy bude znovu zpřístupněn. Kočárky to po vedlejších schodech ještě dají, ale vozíčkáři asi těžko. Po zrušení přechodu pro chodce přes magistrálu se jedná o jedinou cestu tímto směrem široko daleko. A samozřejmě, že na místě nikdo nepracuje na urychlené opravě. V Praze sice firmy rozložení staveniště na několik měsíců považují za standard, ale možná je načase, aby se někdo měl k akci alespoň v místech, kde neexistují 'objízdné' alternativy.

Nedostatečný chodník ve Vladislavově ulici
Zaslaný

Nedostatečný chodník ve Vladislavově ulici
Vladislavova, Praha 1

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 06. 02. 2014

Dobrý den. Chodník v pravé části Vladislavovy ulice v úseku mezi Lazarskou a Purkyňovou ulicí je naprosto nedostačující. Stěží se na něm vyhnou dva chodci, natož pak např. dva kočárky. Řešením by bylo, aby i na této straně bylo zavedeno podélné parkování. S dostavbou nového administrativně-obchodního centra se navíc dá předpokládat navýšení pěšího provozu ve Vladislavově ulici. Děkuji

Nevhodné prostory pro chodce vs. místo pro auta v Platnéřské
Bez odpovědi

Nevhodné prostory pro chodce vs. místo pro auta v Platnéřské
Platnéřská, Praha 1

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 01. 11. 2013

Šikmé parkování + zbytečně široký prostor pro obousměrný provoz v Platnéřské ulici vytěsňují chodce na úzké proužky zbylých chodníků. Uliční profil by stálo za to přeplánovat. Pár set metrů odsud jsou poloprázdné podzemní garáže. Praha 1 by mohla zprostředkovat zvýhodněné podmínky pro garážové stání svých rezidentů, čímž by se uvolnily ulice v oblasti. Nevyužitá vnitřní garážová stání se nacházejí jistě i na dalších místech v bezprostřední blízkosti. Vyplatí se jejich majitelům mít je poloprázdná nebo plná s tím, že někteří řidiči (po zprostředkování MČ) zaplatí míň? Každý automobil až 80 % času bez využití stojí zaparkovaný... Parkování přímo před vlastním domem jednak všichni, kdo by to chtěli mít, ani nemohou, navíc to celá řada vlastníků aut většinu času ani nepotřebuje...

Chybějící přechod na Mariánském náměstí při vyústění Husovy ul.
Zaslaný

Chybějící přechod na Mariánském náměstí při vyústění Husovy ul.
Mariánské nám., Praha 1

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 17. 10. 2013

Chodec přicházející z Husovy ulice nemůže důstojně překonat vozovku Mariánského náměstí, aby se jednoduše dostal ke Klementinu či dále k Městské knihovně. Musí buď prokličkovávat mezi zaparkovanými auty (neboť se spíše než o náměstí jedná o parkoviště na lukrativní adrese), nebo drze projít vozovkou, kterou často projíždějí automobily.

Nefunkční nejezdící schody z metra č. 156 na Můstku
Bez odpovědi

Nefunkční nejezdící schody z metra č. 156 na Můstku
Václavské nám., Praha 1

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 06. 03. 2012

Ze stanice metra Můstek Václavské náměstí nefungují jezdící schody již asi tři roky směr Václavské náměstí a to schody č 156, Sice jezdí schody v protilehlé strané směr k horní polovině Václavského náměstí, ale pro občany který chodí s francouzskými holemi nebo s jinou pomůckou je velkou překážkou přecházet celou halu ve vestibulu či naopak přecházet přes koleje tramvaje na protilehlou stranu Stav trvá již dlouho byl v tisku vysvětlován majetkovými spory /duben 2012 deník Metro), což se jeví jako nevěrohodné a alibistické bez jiného vysvětlení

Bariérová zastávka tramvaje Karlovy lázně
Zaslaný

Bariérová zastávka tramvaje Karlovy lázně
Smetanovo nábř., Praha 1

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 09. 02. 2012

Chodci se při výstupu z tramvaje na této zastávce často potýkají se závažnými nedostatky. Pro lidi na vozíku není zastávka použitelná vůbec, pro další lidi s omeznou možností pohybu jen obtížně. U nízkopodlažních tramavají nelze vyklopit plošinu, zastávky tohoto typu nejsou uváděny jako přístupné ve vyhledávačích na DP Praha. Minulý rok proběhla rozsáhlá rekonstrukce Smetanova nábřeží bez požadovaných úprav. Řešením by byl chodníkový mys, případně zastávka vídeňského typu. Prosím Vás o informaci, jak s tímto podnětem naložíte. Děkuji Erik Čipera, o.s. Asistence