Praha 14, 18. srpen 2025 Bez odpovědi
Chybí možnost přímého přechodu po povrchu mezi tramvajovými ostrůvky a nákupním střediskem (Penny, drogerie, lékárna a další obchody). V místě logického přecházení je zábradlí - dospělí se kolem něj protáhnou a pak přebíhají vozovku, kočárky musí místo složitě obcházet přes chodník a podchod na opačné straně, starší lidé s nákupními taškami na kolečkách je musí táhnout do podchodu po schodech. Bylo by vhodné odstranit zábradlí a alespoň zřídit místo pro přecházení tak, jak je to u metra Kolbenova (také přecházení přes dva a pruhy bez světel). Oba tramvajové ostrůvky jsou navíc velmi úzké, při větším množství lidí a např. přítomnosti kočárků (2 se skoro nevyhnou) je to opravdu nebezpečné, tramvajové koleje nejsou v rovině, ale na štěrku, tudíž se 'padá' do hloubky, tramvaje dojíždějí hodně pomalu,aby případně nestrhly lidi na kraji. Přitom minimálně na straně směrem do centra by šel ostrůvek bez problémů rozšířit,vozovka je tam svedena do jednoho pruhu značením a je tam spousta místa.
Praha 14, 04. srpen 2025 Bez odpovědi
Místo hlavního prostupu čtvrtí mezi Poděbradskou a Kolbenovou ulicí, propojení parku Zahrádky s tramvajovou zastávkou a přístup od Poděbradské k metru Kolbenova, přístup ke škole a školce. Dvě nebezpečné křižovatky, úzké chodníky neumožňující bezpečné míjení dvou kočárků/skupin dětí apod. Prostup pod mostem cyklostezky je příliš úzký a je potřeba ho stavebně rozšířit, aby bylo možné rozšířit chodníky pro možné míjení aut i chodců. Chybějící chodníky či koridory pro chodce se sníženým obrubníkem, špatně viditelné osoby na hlavním přechodu k parku (za šera). Ulice U Elektry má více kritických míst, měla být již rekonstruována a upravena pro větší bezpečnost, projekt však nikdo neřeší. Praha 9 usiluje o zklidnění a zlepšení bezpečnosti, ale realizace se ani neprojektuje. V místě má kromě školy vzniknout školní kampus (další dvě školy) a školka, dále zde je schvalována bytová výstavba. Developer problém neřeší, naopak situaci ve svém návrhu projektu ještě zhoršuje (kladná stanoviska v rámci územního řízení). Kdo je zodpovědný za rekonstrukci ulice a realizaci opatření podporovaných MČ Praha 9?
Praha 14, 04. srpen 2025 Bez odpovědi
Na celém úseku od Harfy po Kbelskou chybí legální možnost otáčení vozidel mimo světelné křižovatky, kde dochází při více než 1 jízdním pruhu k ohrožení chodců na chodníku a k zhoršení bezpečnosti složitých křižovatek. Na ostatních úsecích Poděbradské, Kolbenovy i Sokolovské tyto prostupy jsou. Přitom úsek bez prostupů má relativně mnohem více vjezdů do areálů, k jednotlivým firmám, komerčnímu centru, do obytných zón. Pokud by řidič chtěl řešit otočení odbočením do postranních ulic, dochází k ohrožení bezpečnosti provozu v často slepých ulicích, kde není možné se bezpečně otočit do protisměru. Je potřeba řešit zpomalení provozu na Poděbradské, posílení přechodů a upřednostnění bezpečnosti chodců a obsloužení místních podniků a objektů či obytných budov. Otočení u ul. Na Obrátce v místě křížení tras tramvají a blízkosti křižovatky s Kbelskou (okruh), navíc v místě přebíhání chodců k tramvajové zastávce, je velmi rizikové a nevhodné. Magistrát na podnět nereagoval vstřícně. Obrázek znázorňuje úsek bez možnosti bezpečného otočení do protisměru při potřebě odbočit do prožejší strany.