Vyhledávejte podle:



S odpovědí, Praha 1

Seřadit od nejnovějších
Přechod na Královské cestě
S odpovědí

Přechod na Královské cestě
Křižovnická, Praha 1

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 26. 03. 2012

Světelná signalizace na přechodu pro chodce po Královské cestě je ostuda, kterou protrpí všichni cizinci v Praze. Zelená tam blikne tak na 10 sekund a auta pak troubí na davy cizinců, co se nestačili rozkoukat a chtějí přejít. Přitom auta nemají kam spěchat - návazné Smetanovo nábřeží je ucpané tak jako tak.

Žádost o instalaci zpomalovacích retardérů + rozšíření přechodu
S odpovědí

Žádost o instalaci zpomalovacích retardérů + rozšíření přechodu
Národní, Praha 1

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 24. 06. 2014

Žádost o instalaci zpomalovacích retardérů + rozšíření a vyvýšení přechodu pro chodce na celou délku nástupního ostrůvku. Ul. Národní, Praha 1, mezi nástupním ostrůvkem tramvaje - zastávka “Národní divadlo” a chodníkem směrem k Nové scéně ND. V okolí několik základních škol; přecházení malých dětí je nepřehledné, vzhledem k velkému počtu chodců a čekajících na tramvaj špatný rozhled, vyznačený přechod je nedostatečný, navíc mimo nástupní ostrůvek.

Nebezpečný přechod na nábř. Edvarda Beneše
S odpovědí

Nebezpečný přechod na nábř. Edvarda Beneše
nábř. Edvarda Beneše, Praha 1

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 15. 03. 2012

Přechod se nachází za zatáčkou silnice vedoucí od Čechova mostu - zejména při přecházení ve směru od Letné zde jsou špatné výhledové podmínky. Auta zde jezdí velmi rychle, pravděpodobně rychleji než je povoleno. Hlavní problém je ale v tom, že se zde auta předjíždějí po kolejích, takže často dochází k nebezpečné situaci, kdy zastaví pouze předjížděné auto. Několikrát se mi zde stalo, že mě auto pustilo a auto za ním ho začalo po kolejích předjíždět. Také zde chybí řešení pro cyklisty křížící Nábřeží Edvarda Beneše z Letné na Kosárkovo nábřeží. Prosím, aby zde bylo vybudováno nějaké zklidňující opatření, zabráněno jízdě po kolejích, snížena rychlost nebo alespoň byl přechod více zvýrazněn. Místo na Google StreetView

Blokování tramvají a chodců na křižovatce Křižovnická x Kaprova
S odpovědí

Blokování tramvají a chodců na křižovatce Křižovnická x Kaprova
Křižovnická, Praha 1

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 01. 04. 2015

Každý den na křižovatce Křižovnická a Kaprova (Palachovo nám.) dochází ve špičce k blokování tramvají kvůli řidičům aut, kteří vjedou do prostoru křižovatky, aniž by měli kvůli zácpě ve směru na Karlovy lázně možnost ji opustit. Neškodné je stání automobilů přijíždějících z Mánesova mostu, naopak fatální jsou automobily z ulic Kaprovy a 17.listopadu. Tramvaje pak minuty čekají, než se auta uráčí prostor vyklidit. Řidiči tramvají samozřejmě také neváhají do křižovatky najet a přehradí tak přechody pro chodce. Dnešní situace byla vskutku extrémní (viz jednotlivé fotky), ale v jiné dny to není o moc lepší. V nedávné době proběhla rekonstrukce SSZ na této křižovatce; v dokumentu 'ROZHODNUTÍ O UMÍSTĚNÍ STAVBY „SSZ 1.056 Křížovnická - Kaprova“' (viz www.praha1.cz/praha1/FrontUDDownload.aspx?ID=1244359 ) je uvedeno, že proběhla instalace kamer videodetekce a indukčních smyček. Není tedy možné tyto vymoženosti nějak využít k tomu, aby SSZ auta do křižovatky nepouštěla v okamžiku, kdy není jak ji opustit? Pěkný příklad, kde to funguje je Podolské nábřeží před Vyšehradským tunelem. Předem děkuji za vyčerpávající odpověď, Josef Schmidt

Chybějící přechod
S odpovědí

Chybějící přechod
nábř. Edvarda Beneše, Praha 1

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 15. 03. 2012

Při chůzi z Letné po šikmé cestě od Havanského pavilonu a pokračování k Právnické fakultě UK není možné přejít přímo na západní chodník Čechova mostu. Musí absolvovat dlouhou zacházku přes dva přechody přes východní chodník. Chybí zde také řešení pro cyklisty, kteří přijedou od Havanského pavilonu a chtějí jet po Čechově mostě.

Hrozící zúžení chodníků na mostu Legií
S odpovědí

Hrozící zúžení chodníků na mostu Legií
Most legií, Praha 1

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 15. 07. 2015

Dle tiskové zprávy magistrátu (http://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/magistrat/tiskovy_servis/tiskove_zpravy/magistrat_a_praha_1_chystaji_reseni.html ), která mimojiné zní: 'Opravovat se bude také most Legií, kde dojde k rozšíření vozovky tak, aby se eliminovaly problémy u Národního divadla, kde se vedle sebe nevejdou automobily a tramvaje.' Zdá se, že rozšíření vozovky bude na úkor chodníku. Ten je přitom již dosti frekventovaný. Vhodné by naopak bylo chodník v rámci rekonstrukce mostu rozšířit. Dá se očekávat, že s uzavřením nábřeží pro tranzitní automobilovou dopravu po zprovoznění tunelu Blanka dojde k poklesu intenzity dopravy v těchto místech, a proto je nesmyslné prostor pro auta rozšiřovat na úkor chodců, kterých se zde v absolutních číslech vyskytuje více než automobilů.

Sprcha pro chodce - Staroměstská
S odpovědí

Sprcha pro chodce - Staroměstská
Křižovnická, Praha 1

Kategorie: Jiné
Zasláno: 19. 11. 2014

Na silnici Křižovnická se u přechodu z metra Staroměstská po dešti opět tvoří velké louže, takže jsou chodci čekající na zelenou doslova sprchováni od projíždějících aut.

Výstup z tramvaje na Újezdě
S odpovědí

Výstup z tramvaje na Újezdě
Vítězná, Praha 1

Kategorie: Jiné
Zasláno: 12. 12. 2014

Na tramvajové zastávce Újezd (ve směru od mostu) jsou cestující nuceni vystupovat do jízdní dráhy automobilů. Bohužel je zde běžné, že na této komunikaci stojí auta čekající na zelenou, takže výstup z tramvaje je znatelně ztížen. Občas na této zastávce vystupuju s kočárkem a jistě si dovedete představit, co nastane - vystoupit prostě nejde.

Přechod na křižovatce Klárov - nábř. Edvarda Beneše
S odpovědí

Přechod na křižovatce Klárov - nábř. Edvarda Beneše
nábř. Edvarda Beneše, Praha 1

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 13. 02. 2012

Přechod ulice nábř. Edvarda Beneše na křižovatce Klárov (Malostranská). Velmi široká ulice, bez světelné signalizace, živý provoz, odbočují tramvaje, auta shora, přijíždějící z Chotkovy ulice. Na křižovatce prý bývala světelná signalizace v 50. letech, dnes jsou přítomni na křižovatce dopravní policisté jen tehdy, když má projíždět Vláda či jiná delegace. Přes přechod přechází mnoho lidí, zvláště během dne, v poledne, kdy i já (mám těžkou slabozrakost) přes tuto rušnou ulici přecházím. Spolu se mnou nebo někdy i sám můj nevidomý kamarád. Lidé často, aby vůbec přešli, tak jsou nuceni vstoupit do vozovky. Naštěstí tu jsou řidiči k chodcům tolerantní a dají jim přednost (nejnebezpečnější jsou však v tomto ohledu taxislužby). Lze však najít situaci, kdy tramvaj vyjíždějící ze zastávky Malostranská jede rovně směrem do Chotkovy ulice, čímž se uzavře příjezd aut shora. Problémem v řešení je i výše situovaná odbočka do Valdštejnské ulice a na druhé straně světelná křižovatka Klárov - Letenská - U Lužického semináře. Přesto si myslím, že by se pro tento přechod mělo najít bezpečnější řešení, než je tomu dnes.

Černé stanoviště taxi
S odpovědí

Černé stanoviště taxi
Mostecká, Praha 1

Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 15. 04. 2016

Téměř každý den stojí/parkuje v Mostecké ulici před začátkem pěší zóny v obytné zóně taxi - přímo uprostřed silnice, která je zároveň místem pro davy pěších vycházejících z Karlova mostu. Nejčastěji černý Mercedes-Benz se stříbrnými zrcátky, často také žluté taxi, viz fotografie (řidič žlutého taxi patří do nechvalně známé party z pořadu 'Praha vs. Prachy', proto se dost možná jedná o taxikáře předražující jízdné turistům, kterých se zde pohybuje velice mnoho). Čekají zde nejčastěji v odpoledních a večerních hodinách, průchod strážníků nemá žádný efekt, vždy zde parkují dál. Nejedná se o situaci, kdy by zde stál jen chvíli, jde o černé stanoviště taxi, kdy vyhlíží zákazníky až několik hodin. Zároveň ztěžují průjezd autům křižovatkou s ulicí Lázeňskou a působí tak problémy i chodcům. Někdy také stojí a čekají v silnici na konci Míšeňské ulice, hned u 'podia', které zde má místní restaurace.

Značky a sloupy věř. osvětlení v chodníku
S odpovědí

Značky a sloupy věř. osvětlení v chodníku
Letenská, Praha 1

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 24. 01. 2017

Letitá situace, která denně komplikuje život chodcům na už tak úzkém chodníku v Letenské ulici. Situaci dotváří parkující vozidla přečnívající do chodníku. Nelze řešit sdružením osvětlení a sloupu od trolejí, namontováním značek na zeď a přidáním informativní cedulky pro řidiče, aby neparkovali čumákem na chodník, pokud nemají příliš dlouhý vůz? Pokud je zeď ve vlastnictví města, nelze ji posunout a nevyhovující chodník rozšířit? Průjezd kočárkem je velký problém, ale i samotná chůze vyžaduje vstup do vozovky, pokud se v místě střetnou dva chodci.

Nebezpečné přechody (2) přes ulici Vodičkova
S odpovědí

Nebezpečné přechody (2) přes ulici Vodičkova
Vodičkova, Praha 1

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 12. 04. 2013

Rád bych upozornil na dva nebezpečné přechody v ulici Vodičkova. Jeden je přesně lokalizován a nachází se přesně v místě označení na mapě, ten je nebezpečný ze dvou hlavních důvodů, a to parkováním před přechodem (viz. obrázek) a také šířkou jízdních pruhů, proto bych v tomto případě doporučoval ze směru od Karlova náměstí položit betonové prefabrikáty tak, aby auta neparkovala až před přechodem. U druhého přechodu (viz. druhý obrázek) u věže Novoměstské radnice, bych doporučil optické zúžení jízdního pruhu klikatou čárou, což by mělo přispět ke snížení rychlosti aut a lepší bezpečnosti chodců. Šířka jízdních pruhů je zde předimenzovaná a svádí k rychlé a bezohledné jízdě. Rozumím též, že asi není možné najít peníze na přestavbu tohoto úseku stavebně (což by bylo jistě nejlepším řešením a též určitě žádoucím v případě celkové rekonstrukce ulice, ale také bezesporu velmi nákladné), proto bych se rád přimluvil alespoň za lepší vodorovné značení a zajištění dostatečného rozhledu u přechodu označeného na mapě.

Parkovací zóny před přechody pro chodce
S odpovědí

Parkovací zóny před přechody pro chodce
Veleslavínova, Praha 1

Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 19. 03. 2015

Na Praze 1 léta trvá stav, kdy jsou modré i návštěvnické parkovací zóny vyznačeny těsně před přechody pro chodce, problém se týká většiny parkovacích zón na Praze 1. Ač Zákon o provozu na pozemních komunikacích říká, že 'řidič nesmí zastavit a stát na přechodu pro chodce a ve vzdálenosti kratší než 5 m před ním', jsou tyto parkovací zóny legalizovány místní úpravou. Díky tomu Praha 1 získala odhadem několik desítek parkovacích míst navíc, nicméně cenou za to jsou horší rozhledové poměry pro řidiče i chodce na přechodech, tím i menší komfort a bezpečnost chodců (zejména pak malých dětí nebo rodičů s kočárky). Zajímal by mě proto postoj Prahy 1 k této věci: Je Praha 1 spokojena se současným stavem a proč? Má Praha 1 zmapované a vytipované přechody na svém území, kde zkrácené rozhledové poměry představují největší problém z hlediska komfortu a bezpečnosti chodců? Má Praha 1 v plánu provádět přeznačení parkovacích zón a případně přestavby přechodů pro chodce s vysazením chodníkové plochy tak, aby se zlepšily rozhledové poměry a přechody se délkově zkrátily? Pokud ano, v jakém časovém horizontu?

Nový přechod v ulici Národní u Jungmannova náměstí
S odpovědí

Nový přechod v ulici Národní u Jungmannova náměstí
Národní, Praha 1

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 18. 08. 2014

Navrhuji zřízení nového přechodu pro chodce na velmi frekventovaném místě u východu z metra B Můstek. V celé oblasti výrazně dominuje pohyb pěších, v tomto místě denně přecházejí ulici řádově stovky lidí, i když zde není zřízen přechod pro chodce. Chodci často vycházejí z poza šikmo parkujících aut v návštěvnické zóně, čímž jsou potenciálně ohroženi projíždějícími auty. Pro méně pohyblivé občany a maminky s kočárky je toto místo velmi nepříjemné. Podle ortofotomapy z roku 1996 se zde v minulosti přechod pro chodce nacházel, později byl zrušen. Ideální by bylo spojit zřízení přechodu se stavebními úpravami tak, aby přechod plynule spojoval západní chodník ulice Jungmannova s ulicí Perlova. Zároveň by bylo dobré rozšířit mírně chodníky tak, aby bylo možné projít mezi vozovkou a vstupem do metra. Na protější straně by bylo dobré rozšířit chodník na nároží Národní x Perlova, který je velmi frekventovaný. Je možné uvažovat i redukci několika parkovacích míst v návštěvnické zóně ve prospěch chodců. Vím, že v minulosti Praha 1 uvažovala o celkové rekonstrukci ulice Národní, je to ale již mnoho let zpátky a nevím v jaké fázi se tento projekt nachází. Do doby než se začne s rozsáhlejšími stavebními úpravami by bylo možné zřídit zde přechod alespoň dočasný, například na původním místě z roku 1996, což by vyžadovalo jen malé stavební zásahy.

Zlepšení podmínek pro pěší v Rybné ulici
S odpovědí

Zlepšení podmínek pro pěší v Rybné ulici
Rybná, Praha 1

Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 06. 12. 2014

V této ulici výrazně převládá pěší provoz, proto by bylo vhodné ulici zrekonstruovat tak, aby byla pro chodce komfortnější a zároveň zamezila divokému parkování na chodnících, které ztěžuje pěším plynulý pohyb. Zvláště okolí křížení s Jakubskou je v současném stavu poměrně nepříjemné, chodníky jsou abnormálně úzké a většina chodců využívá pro chůzi vozovku. Řešením by byla přestavba do jedné zvýšené úrovně a osazení tenkých sloupků kolem koridoru pro auta, zamezujících parkování 'nadivoko', čímž by se celá ulice zkultivovala a chodci získali větší prostor. V části ulice by bylo vhodné zavést režim obytné zóny, který je již v ulicích Starého Města s podobným charakterem .