Vyhledávejte podle:



Světelná signalizace

Seřadit od nejnovějších
Přechod na Královské cestě
S odpovědí

Přechod na Královské cestě
Křižovnická, Praha 1

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 26. 03. 2012

Světelná signalizace na přechodu pro chodce po Královské cestě je ostuda, kterou protrpí všichni cizinci v Praze. Zelená tam blikne tak na 10 sekund a auta pak troubí na davy cizinců, co se nestačili rozkoukat a chtějí přejít. Přitom auta nemají kam spěchat - návazné Smetanovo nábřeží je ucpané tak jako tak.

Přechody na Hradčanské
S odpovědí

Přechody na Hradčanské
Milady Horákové, Praha 6

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 11. 06. 2012

Situace na Hradčanské je výrazně přátelštější vůči autům než vůči chodcům. Tři faktory chodce při překonávání ulice zásadně znevýhodňují: 1) Semafory jsou vybaveny 'tlačítkem pro chodce'. To u takto frekventovaného přechodu považuji za zbytečnost. Většinu dne je přechod v plné permanenci a tlačítko tak ztrácí smysl. (Pozn.: vím, že je možné, že je semafor nastaven v režimu, kdy tlačítko není třeba mačkat a zelená skočí i tak. Chodci to ale neví a tlačítko stejně mačkají. To není chyba chodců, ale tlačítka, které nijak nehlásí 'teď mě mačkat nemusíš') 2) Intervaly světel jsou výrazně výhodnější pro auta. Zelená pro auta trvá daleko déle (mohu na přání změřit) než zelená pro chodce. Ptám se, proč? Nemám přesná data k frekventovanosti tohoto místa, ale tipoval bych, že jím za den projde daleko více chodců, než projede lidí v autech. Přesto jsou chodci signalizací znevýhodněni a musejí daleko déle čekat. 3) Pro překonání jedné ulice musí chodec postupně překonat tři semafory. Ty navíc nejsou dostatečně synchronizovány a ve spojení s bodem 2) je výsledkem fakt, že chodec musí pro přechod na druhou stranu ulice většinou třikrát čekat na zelenou. Autům stačí pro překonání stejného místa čekat pouze jednou, navíc podstatně kratší dobu. Nepoměr je ohromný a krajně nespravedlivý. Pokud chceme, aby město bylo místem pro lidi, měl by být poměr přesně opačný - stranit hlavně lidem, nikoliv IAD. Nejsem odborník a nevím přesně, jaké je ideální řešení. Spravedlivé by mi přišlo odstranit semafory na tramvajovém pásu a nechat pouze semafory na jedné a na druhé straně ulice. Aby vznikl jeden dlouhý přechod. Na něm pak upravit interval světel tak, aby zelená pro chodce svítila minimálně stejně dlouho jako pro auta. Budu rád za jakékoliv konstruktivní řešení, které místo zprůchodní pro většinu jeho uživatelů, tedy chodců.

Vypnutý semafor na přechodu v Korunovační ulici
Vyřešený

Vypnutý semafor na přechodu v Korunovační ulici
Korunovační, Praha 7

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 23. 09. 2016

Na Korunovační ulici (Praha 7) je vypnutá světelná signalizace na přechodu u ZŠ Korunovační z důvodu uzavření Korunovační ulice jako průjezdní komunikace. Tento fakt ovšem neznamená, že po Korunovační nejezdí auta - jezdí a rychle. Bylo odstraněno svislé značení přechodu pro chodce, povoleno parkování na ulici (viz foto). Řidiči nedodržují předpisy a parkují navzdory dopravní značce až k přechodu. To způsobuje naprostou nepřehlednost na v podstatě 'neexistujícím' (za daného stavu věcí) přechodu,. Přechod denně přecházejí stovky dětí - za auty jsou pro řidiče špatně viditelné a samy se nemohou z chodníku rozhlédnout - musí vstupovat do vozovky, a pak se teprve rozhlédnout. Projíždějící řidiči přechod ignorují a nedávají chodcům přednost; právě díky tomu, že je Korunovační uzavřena a nestojí na ní kolony aut jako obvykle, mohou řidiči jezdit o to rychleji. Policista je na přechodu přítomen pouze ráno a ne vždy. Daný stav věcí je nebezpečný a vyžaduje nápravu - zapnutí semaforu alespoň na tlačítko.

Vadný semafor na křižovatce Jana Želivského/Olšanská (Praha 3)
Vyřešený

Vadný semafor na křižovatce Jana Želivského/Olšanská (Praha 3)
Jana Želivského, Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 01. 08. 2015

Zelená na semaforu svítí jen cca 3 vteřiny. Přechod je velmi dlouhý a nejde to stihnout ani sprintem. Pokud jde starší člověk, nebo maminka s kočárkem, tak hlavní provoz se spustí když je ještě na silnici. Velmi nebezpečné.

Přechod Na Ohradě
S odpovědí

Přechod Na Ohradě
Koněvova, Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 28. 02. 2012

Křižovatka Ohrada - ulic Koněvova a Želivského, která pokračuje za křižovatkou jako ulice Pod Krejcárkem. Na přechod této 'dvojsilnice' máte necelé dvě vteřiny. I zdravý mladý člověk jej (přechod) překoná pouze když běží. Tělesně postižený nebo senior by snad jedině musel zůstat stát uprostřed (na malém ostrůvku). Ale i tam by už došel na červenou...

Tramvajová zastávka Čechův most
Vyřešený

Tramvajová zastávka Čechův most
nábř. Edvarda Beneše, Praha 1

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 12. 12. 2014

Zastávka Čechův most ve směru Malostranská je v poslední době velmi nebezpečná, Semafor na blízké křižovatce je tak nešťastně seřízen, že velmi často tramvaj otevírá v zastávce dveře ve chvíli, kdy je na semaforu ve stejném směru pro auta zelená, což si řidiči aut vysvětlují tak, že můžou jet. Cestující, kteří by chtěli vystoupit z tramvaje, riskují přejetí autem (které zde pár centimetrů od tramvaje jezdí běžně padesátkou), takže v mnoha případech z tramvaje ani není možné vystoupit. Situace bývá tak zjevně nebezpečná, že nechápu, jak takové řešení tramvajové zastávky může ještě v dnešní době existovat.

Přechod(y) přes Plzeňskou
S odpovědí

Přechod(y) přes Plzeňskou
Plzeňská, Praha 5

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 27. 08. 2012

Jedná se o problém, na který je zde již 2 x upozorněno (Plzeňská na Klamovce a Vrchlického) a sice, že pokud člověk nepoužije tlačitko pro chodce, zelená chodcům nenaskočí. Také bych rád upozornil na neuvěřitelný časový (ne)poměr a sice, po zmáčknutí tlačitka se na zelenou čeká 1 minutu aby tato poté svítila méně než 10 sekund. Například minutové čekání s malými dětmi v ranní špičce v mimořádně hustém provozu, kdy prozatím sledujete ujíždějící spoje MHD, je mimořádně frustrující. Ještě horší je situace při výstupu z tram směrem od Anděla, kdy stojíte s dětmi na úzkém ostrůvku, minimum automobilů dodržuje povolenou rychlost a druhé strany jezdní tram - skutečně není možné v těchto místech Plzeňskou zúžit do jednoho pruhu (jak se již stalo na jiných místech) nebo alespoň naistalovat měření rychlosti a zajistit pro chodce okamžitou zelenou? Děkuji

Přechod nádraží Libeň – tramvajová zastávka
S odpovědí

Přechod nádraží Libeň – tramvajová zastávka
Poděbradská, Praha 9

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 01. 06. 2012

Zaměřuji se pouze na část přechodu mezi tramvajovou zastávkou a nádražím. Celý cyklus od začátku zelené do dalšího začátku zelené pro chodce: cca 2 min 10. V tomto pořadí: Zelená pro chodce: 50 Červená pro chodce i auta: 25 Zelená pro auta: 50 Měřeno 1.6.2012 v půl deváté ráno. V části doby, kdy mají chodci červenou, skutečně přes tuto část přechodu nic nejezdí. Může přijíždět tramvaj, která téměř zákonitě motivuje chodce k dobíhání na tuto „hluchou červenou.“ 25 vteřin přeci nemůže být vyklízecí doba. Navrhuji prodloužit zelenou pro chodce v této fázi o 15 vteřin. Na stejném přechodu jsem měřil v lednu 2011 a nutno říci, že se situace zlepšila (dříve 20 zelená chodci, 80 hluchá červená, 30 zelená auta). Obě náhodná měření ale mohla být ovlivněna tím, že délka fází v cyklu je proměnlivá v závislosti na preferenci tram či zásahů z řídících dopravních ústředen. Jedná se dle všeho o tzv. vybranou komunikační síť a tudíž kompetenci odboru dopravy Magistrátu hl.m. Prahy. Respektive světelnou signalizaci ve správě firmy Eltodo. Bude dotčená zelená fáze chodců prodloužena o 15 vteřin? Kdy? Mimochodem: Kontakt pro hlášení poruch veřejného osvětlení a SSZ (semaforů) je: dispecer@eltodo.cz bezplatná linka: 800 101 109 Na obou fotkách vidíme chodce čekající na „hluchou červenou“.

Bezpečnost chodců na křižovatce Na Ohradě v Praze 3
S odpovědí

Bezpečnost chodců na křižovatce Na Ohradě v Praze 3
Jana Želivského, Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 04. 01. 2015

Chtěl bych tímto upozornit na dlouhodobě neuspokojivý stav bezpečnosti chodců na křižovatce Ohrada v Praze 3 (křižovatka ulic Jana Želivského a Koněvova). Pravidelně zde dochází k tomu, že zejména vozidla odbočující vpravo z ulice Koněvova do ulice Jana Želivského ohrožují chodce přecházející „na zelenou“ po přechodu pro chodce směrem k hotelu Vítkov. Jádrem problému je nesmyslné a nebezpečné časování světelné signalizace v kombinaci s obecně velmi hustým provoz vozidel i chodců na této křižovatce. Více viz: http://e-petice.cz/ohrada

Nesmyslná tlačítka pro chodce na semaforu
S odpovědí

Nesmyslná tlačítka pro chodce na semaforu
Plzeňská, Praha 5

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 04. 04. 2012

Na křižovatce Plzeňské ulice na Klamovce se před určitou dobou objevila u semaforů tlačítka pro chodce. Tedy - spíše proti chodcům. Jelikož se jedná o velice frekventovanou křižovatku, světla pro automobily se pravidelně střídají, avšak chodcům se bez zmáčknutí tlačítka zelená nerozsvítí (a i po zmáčknutí tlačítka se zelená často nerozsvítí při prvním, ale až při druhém zastavení aut). Na přechodu směrem ke Smíchovu je omezení tlačítkem naprosto bezpředmětné, protože mají-li auta červenou, tak na přechod ze žádného směru nemůže nic vjet, protože Plzeňská je jednosměrná. U přechodu na druhé straně u zastávky tramvaje sice teoreticky mohou odbočovat auta z Prachnerovy ulice, ale protože do ní lze vjet pouze z jednosměrné ulice Vrchlického, odbočují tam prakticky jen auta parkující ve vnitrobloku či ve slepé Hlaváčkově ulice. Stejná situace je na druhém konci Prachnerovy ulice na přechodu přes ulici Vrchlického, kde chodci rovněž musejí používat tlačítko, byť na přechod při červené pro automobily nemůže nic vjet. Jaký je smysl tlačítek?

velmi dlouhé čekání na zelenou
S odpovědí

velmi dlouhé čekání na zelenou
Patočkova, Praha 6

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 11. 02. 2012

Na novém přechodu přes Patočkovu na křižovatce s ulicí Na Hubálce je tlačítko pro chodce a cyklisty. Mezi zmáčknutím tlačítka a rozsvícením zelené je ale velmi dlouhý interval, dost zbytečně. Přechod není tak frekventovaný, aby někdo chtěl přecházet každou minutu. Případně se tam dá určitě nastavit nějaký minimální limit, jak často může zelená svítit.

Pro chodce záhadný semafor
S odpovědí

Pro chodce záhadný semafor
Na slupi, Praha 2

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 12. 03. 2014

Dobrý den, na křižovatce Na slupi/Svobodova lze těžko přecházet. Jak je vidět na fotografii, na semaforech Na Slupi není vyznačen přechod pro chodce. Chodci, mířící na zastávku tram/nebo na druhý chodník, musejí jít 100 metrů dopředu a přes 2 přechody s dlouhým signálem. Druhá možnost je 150 metrů k přechodu u hostince Potrefená husa. Je to nesmyslné a zbytečné, takže chodci kličkují mezi auty. Bylo by logické a ne moc drahé doplnit na semaforech přechod pro chodce. Může tak někdo učinit?? Díky Pozn.: Nejedná se o jednosměrný semafor u zastávky, sloužící jen k zastavení aut při průjezdu tramvaje, ale o hlavní semafor na křižovatce.

Vypnutá signalizace na křižovatce Bělohorská - Pod Královkou
S odpovědí

Vypnutá signalizace na křižovatce Bělohorská - Pod Královkou
Pod Královkou, Praha 6

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 15. 09. 2016

Během letních prázdnin byla vypnutá světelná signalizace na křižovatce Bělohorská-Pod Královkou. Do této křižovatky se sjíždí 13 pruhů aut, dále jí přejíždí 2 pruhy tramvají a vedou ní linky autobusů MHD. Přechod křižovatky od hotelu Pyramida je smrtelně nebezpečný, protože auta vyjiždějí od ulice Patočkova do kopce a musí vyjet až na přechody pro chodce, aby se dostaly na horizont terénu. Tento přechod používají děti, které docházejí do ZŠ Pod Marjánkou a ZŠ Marjánka, senioři a ostaní chodci. Bez světelné signalizace chodci kličkují mezi auty. Podle MÚ Praha 6 v současné době probíhá monitoring, který má prokázat nutnost světelné signalizace na zmíněné křižovatce. V rámci třídních schůzek na ZŠ Pod Marjánkou se rodiče shodli, že od vypnutí semaforu svoje děti na křižovatku samotné nepouštějí, raději je vozí autem nebo tramvají. Výsledek monitoringu proto bude velmi neprůkazný.

Odpočítávání světelné signalizace pro chodce
S odpovědí

Odpočítávání světelné signalizace pro chodce
Ječná, Praha 2

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 12. 04. 2019

Na všech přechodech na náměstí I. P. Pavlova je instalováno časové odpočítávání změny signálu. Zajímalo by mě, proč je časový odpočet aktivní jen u zeleného signálu a nikoliv u červeného. Smysl časové signalizace je omezit počet chodců, kteří přechází na červenou, protože vidí, jak dlouho ještě budou čekat. Toto zařízení by mělo sloužit ke zvýšení komfortu chodců při přecházení rušných komunikací. Časová signalizace u zeleného signálu však chodce psychologicky nutí zrychlit, aby stihli přejít než vyprší čas, tím pádem rozhodně k jejich většímu komfortu nepřispívá. Prosím o vysvětlení významu tohoto opatření.

Nastavení intervalů na semaforech na ulici Veletržní
Bez odpovědi

Nastavení intervalů na semaforech na ulici Veletržní
Veletržní, Praha 7

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 25. 01. 2016

Otevřením tunelu Blanka a následným snížením jízdních pruhů ve Veletržní ulici poklesl tranzitní provoz. Nicméně semafory stále běží v nastavení, aby projelo co nejvíce automobilů. Chodci v současné době stojí na červenou zbytečně dlouho na úkor vozů, přestože ulice bývá minimálně z jednoho směru téměř prázdná a bez aut...