Vyhledávejte podle:



Vyřešené

Seřadit od nejnovějších
Průchod Hlavní nádraží - Kunětická (VŠE a Riegrovy sady)
Vyřešený

Průchod Hlavní nádraží - Kunětická (VŠE a Riegrovy sady)
Kunětická, Praha 2

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 12. 03. 2012

Už kdysi se mluvilo o propojení podchodu, resp. prodloužení podchodu z Hlavního nádraží směrem k Riegrovým sadům. Jednoduše by stačilo postavit schody a napojit je na podchody pod vlaky na Hlavním nádraží. Do dnes nebylo provedeno nic. Do VŠE i Riegrových sadů míří denně tisíce lidí a takhle by mohli pro dopravu využívat Metro a vlak místo autobusu 135 který jezdí dlouho, málo a často se zpožděním. Je vidět že spousta lidí do těchto míst chodí tak že jde na 5. nebo 7. nástupiště na nádraží a pak přeskakují koleje. Potkáte tu stovky lidí za hodinu. Cesta je tak sice delší než by byla podchodem a navíc nebezpečná ale pořád se vyplatí.

Přechod pro chodce u metra Kolbenova
Vyřešený

Přechod pro chodce u metra Kolbenova
Kolbenova, Praha 9

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 21. 07. 2020

Přejít ulici v tomto místě je při nejmenším rizikové. Auta zde pouštějí chodce jen výjimečně, většina řidičů zde bohužel ani nedodržuje předepsanou rychlost 50 km/h. Před nedávnem se podstatným způsobem navýšil počet obyvatel v přilehlých ulicích Strnadových a Moravcových. Chodí zde spousta dětí a maminek s kočárky. Stálo by za úvahu učinit nějaká bezpečnostní opatření ať už v podobě retardéru nebo rychlostní kamery. Prosím nečekejme až se stane nehoda. V dnešních podmínkách je to otázkou času.

Nebezpečný, špatně viditelný a neosvětlený přechod
Vyřešený

Nebezpečný, špatně viditelný a neosvětlený přechod
Kutnohorská, Praha - Dolní Měcholupy

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 10. 02. 2012

Daný přechod je v noci neosvětlený a pro auta i za dne špatně viditelný. Auta zde jezdí zvýšenou rychlostí a přecházet tento přechod je hrou o život. Auta často brzdí na poslední chvíli nebo chodci vyděšene uskakují autům, která přechod nezaznamenala a neměla ani čas brzdit. Všechny přechody v Dolních Měcholupách jsou osvětlené s retardery před i za přechodem, aby auta přechod včas viděla a byla nucena zpomalit. Na tento přechod se však nemyslelo a jelikož je v té oblasti jediný, kterým se dá přejít na druhou stranu silnice, místní obyvatelé jsou nuceni denně riskovat své životy bez možnosti jiné cesty. S rozvojem oblasti Malý Háj je zde stále více a více nových obyvatel a problém se dotýká čím dál větší skupiny lidí.

Nebezpečný přechod na křižovatce ulic Ankarská a Na Petřinách
Vyřešený

Nebezpečný přechod na křižovatce ulic Ankarská a Na Petřinách
Ankarská, Praha 6

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 26. 01. 2014

Vozovka je široká, auta na přechod vjíždějí ze 3 směrů. Těsně za přechodem začíná odbočovací pruh k odbočení vlevo do ulice Na Petřinách, před přechodem je tento prostor vyznačen šikmými pruhy na vozovce. Auta však na tento prostor vjíždějí a fakticky tak tvoří tříproudovou vozovku. Často se stává, že jeden řidič chodci dá přednost, další však nikoliv, auta se běžně pohybují mezi chodci. Dochází k nepřehledným a nebezpečným situacím, zvláště pro rodiče s dětmi navštěvující blízkou mateřskou školku v Dusíkově ulici a pro starší lidi. Problematická je však celá křižovatka, časté jsou také srážky aut, případně auta a tramvaje. Řešením by mohla být světla, zpomalovací prahy či jiná technická řešení. Dočasně by pomohla alespoň přítomnost strážníka v době, kdy rodiče vodí děti do školky a ze školky.

Nebezpečný úsek se dvěma přechody pro chodce - ul. Holečkova
Vyřešený

Nebezpečný úsek se dvěma přechody pro chodce - ul. Holečkova
Holečkova, Praha 5

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 28. 07. 2021

Na popisovaném úseku v Holečkově ulici se nacházejí 2 přechody pro chodce vzdálené od sebe cca 150m. Problémů je v místě několik - u přechodu č.1 má na obou stranách komunikace (v místě označeném na mapě - Holečkova 41) zastávky bus MHD. Chodci zde tedy přecházejí velmi často, navíc je v souběžné Grafické ul. základní škola, proto mnoho z nich jsou děti. Přechod č.2 se nachází pod horizontem, tudíž není od zastávek busu vidět a řidiči se o něm dozví až ze svislého značení těsně před ním. Chodci zde přecházejí do parku Sacre Coeur a k OC Nový Smíchov. Situaci mám možnost pozorovat denně a chování řidičů je v dotčených místech nezodpovědné a rizikové. Není výjimkou nebezpečné předjíždění, ale především mnoho z nich překračuje povolenou rychlost o 30km/h i více! Vzhledem k dokončovaným stavbám bytových domů se zde množství chodců brzy znásobí a situace se zhorší. Navrhované řešení: Omezení rychlosti svislým značením na 30km/h v dostatečné vzdálenosti před přechody č.1 a č.2 ze strany od Smíchova i od Strahova doplněné o kamerový systém. Retardéry by byly jistě levnějším a účinnějším řešením, ovšem s ohledem na časté průjezdy vozů RZS a policie si nemyslím, že by byla jejich instalace reálná. Předem děkuji za pomoc s řešením podnětu!

Spojení Vinohrady - Hlavní nádraží
Vyřešený

Spojení Vinohrady - Hlavní nádraží
Legerova, Praha 1

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 21. 02. 2012

Pěší cesta nevyžadující dlouho okliku či použití MHD od Hlavního nádraží na Vinohrady vede ilegálně po technickém chodníčku Legerovy ulice. Bylo by možné zúžit mírně pruhy magistrály a postavit zde důstojný chodník? Děkuji.

Dlouhodobě neprůchodný chodník ve Vašátkově ulici
Vyřešený

Dlouhodobě neprůchodný chodník ve Vašátkově ulici
Vašátkova, Praha 14

Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 19. 11. 2015

Vážení představitelé Prahy 14, dlouhodobě nás trápí celkový stav ulice Vašátkova. Co je ale opravdu katastofa, je stav chodníků - které už dávno nejsou určené k chození, nýbrž k parkování aut. Chodci musí chodit po bahnité vyšlapané cestičce, jak je vidět na fotografiích. Prosím za všechny, kteří tu musí každý den chodit po bahně, o co možná nejrychlejší nápravu tohoto stavu.

Chybějící přechody Resslova x Karlovo náměstí
Vyřešený

Chybějící přechody Resslova x Karlovo náměstí
Resslova, Praha 2

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 14. 02. 2012

Chybějící přechody na všech stranách křižovatky. Do podchodu metra jsou nuceni i ti, kteří do metra nechtějí a místem procházejí. Zbytečná bariéra pro lidi s kočárky atd.

Malostranské parkoviště
Vyřešený

Malostranské parkoviště
Malostranské nám., Praha 1

Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 30. 01. 2013

Je správně, aby jeden z nejcennějších prostorů Prahy sloužil jako odkladiště aut? Jsem přesvědčen o tom, že většině Pražanů to nepřijde normální. Volná plocha, místo setkávání, trhy, lavičky, stromy, předzahrádky. Praha 1 udělala loni v dubnu dobré kroky, pěší zóna se rozšířila na Malém náměstí či spodku Václavského, zaslepila se pro auta Jindřišská. Pokračujte prosím v pozitivním trendu. Méně aut zde pomůže i plynulosti tramvají v Karmelitské a Letenské ulici. Kdy bude parkoviště na Malostranském náměstí zrušeno? Případně, co tomu brání? Otázku adresuji na Odbor dopravy MČ Praha 1.

Chodník v havarijním stavu na Zenklově ulici
Vyřešený

Chodník v havarijním stavu na Zenklově ulici
Zenklova, Praha 8

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 12. 01. 2015

V horní části ulice Zenklovy od křižovatky s ulicí S. K. Neumanna až po křižovatkou s Trojskou ulicí je chodník dlouhodobě v havarijním stavu. Na některých místech je dokonce možno vidět i původní dlažbu ještě z meziválečného období. Je ostuda tohle mít na hlavní ulici. Zároveň v některých částech slouží chodník jako parkoviště, což je vzhledem k nedostatku parkovacích míst v lokalitě pochopitelné. Nicméně při stávající nevhodné úpravě (u domu s č. 840) nelze rozpoznat, která část slouží pro chodce a která pro auta, což je značně nebezpečné.

Chybějící přechody na Vinohradské ul. – nám. Jiřího z Poděbrad
Vyřešený

Chybějící přechody na Vinohradské ul. – nám. Jiřího z Poděbrad
Vinohradská, Praha 3

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 23. 03. 2012

Křižovatku ulic Vinohradská, Slavíkova a U Vodárny není možné překročit po povrchu. Chybí zde přechody a na každém rameni křižovatky jsou zábrany v podobě zábradlí nebo zděné zítky (podél Slavíkovy v prostoru u výstupu z metra na nám. Jiří z Poděbrad), Křižovatku lze překonat jen podchodem se schodištěm. Pro rodiče s kočárky, chodce se zavazadly, lidi s handicapem či vozíčkáře to představuje často nezdolatelnou překážku.

Podchod/podjezd Mánesova mostu
Vyřešený

Podchod/podjezd Mánesova mostu
Mánesův most, Praha 1

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 30. 05. 2012

Dobrý den, za posledním pilířem na levém břehu Vltavy pod Mánesovým mostem je volný nevyužitý prostor. Skrz tento prostor by bylo možné poměrně jednoduše a finančně nenáročně vytvořit průchod pro pěší a průjezd pro cyklisty, který by klidovou cestou propojil dva parky na obou stranách rušné ulice. Takový průchod by navíc umožnil překonat rušnou ulici v místě, kde je nejbližší přechod vzdálen 100m a mohl by být velice atraktivní pro turisty pohybující se z Kampy například na Staroměstské náměstí. V současné době sídlí na jižní straně oblouku bezdomovci, po případné revitalizaci by zde mohlo vzniknout oblíbené posezení u vody. Vytvoření takového podchodu je navíc plánované už od dob samotné výstavby mostu (podle Wikipedie: http://cs.wikipedia.org/wiki/M%C3%A1nes%C5%AFv_most). V nejjednodušší variantě by stačilo pouze odstranit mříže a vykácet přerostlé křoviny. Všechny dotčené pozemky jsou v majetku města.

Nebezpečný přechod přes ulici Budějovická, u metra Kačerov
Vyřešený

Nebezpečný přechod přes ulici Budějovická, u metra Kačerov
Budějovická, Praha 4

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 09. 01. 2013

Na frekventované komunikaci řidiči (především v klesání) ignorují chodce, kteří hodlají přecházet. Přechod propojuje zástavbu s dopravním uzlem Kačerov a je velmi využívaný jak dětmi (např. z blízké ZŠ a MŠ a od r. 2016 také osmiletého gymnázia sv. Augustina), tak staršími lidmi. Místo je nutné zklidnit a upravit tak, aby chodcům bylo umožněno bezpečně silnici přejít. Ze dvou přechodů, které v místě existují, se jedná o ten spodní, jižní, který je chodci více využíván. Problematické místo vytipovaly děti ze ZŠ sv. Augustina v rámci projektu Bezpečné cesty do školy.

Chybějící přechod v ulici Prosecká
Vyřešený

Chybějící přechod v ulici Prosecká
Prosecká, Praha 9

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 04. 05. 2020

Ulice Prosecká mezi křižovatkou s ulicí Lovosická a Kbelská postrádá na světelné křižovatce přechod. Místo je tak často používání v rozporu s pravidly jako neoficiální přechod. V ulici chybí přechod.

Chybějící osvětlení na stezce na Rohanském Ostrově
Vyřešený

Chybějící osvětlení na stezce na Rohanském Ostrově
Pobřežní, Praha 8

Kategorie: Jiné
Zasláno: 24. 07. 2012

Na stezce pro chodce a cyklisty chybí osvětlení. Ve večerních (v temných měsících i pozdně odpoledních) hodinách jí tak využívá méně lidí, než by mohlo. Část lidí tma odradí protože je snížena úroveň sociální bezpečnosti. Stezka pak osiří a snadněji zde může bujet kriminalita. Lampy chybí v souvislém úseku od Danube House přes celý Rohanský ostrov, podjezdem pod Libeňským mostem až k napojení u Rokytky na ulici U Českých loděnic. Řešení nemusí být příliš drahé. Není nutno přesvětlovat řadou blízko za sebou stojících lamp (tak jak tomu je například na stezce po bývalé trati na Vítkově). Také se nemusí svítit nepřetržitě či celou noc. Například v Nizozemsku používají na stezkách lampy se spínači nebo čidly reagujícími na pohyb. Pořádné osvětlení stezek považují za důležité, aby se rodiče nebáli o své děti. V Nizozemsku většina dětí jezdí do školy na kole, protože jim k tomu byly poskytnuty pořádné podmínky formou komfortní a bezpečné infrastruktury pro jízdu na kole. Nizozemsko je země, kam se jet inspirovat: http://www.aviewfromthecyclepath.com/2012/02/keeping-child-cyclists-safe.html http://www.aviewfromthecyclepath.com/2010/03/dynamic-cycle-path-lighting.html U sídliště Řepy jsem viděl lampu napájenou solárním panelem, která svítí hodně do šířky. Přidávám obrázek, umístěna zde: 50.071946,14.306758). Osvětluje dlouhý úsek cesty pro pěší a zřejmě k ní nevede podzemní kabel. Podobné lampy by bylo možné jistě nainstalovat i na Rohanském ostrově. Přispět by navíc mohli developeři stavějící v okolí postupně další nové domy. Je to v jejich zájmu (bezpečnost a použitelnost okolí pro jejich rezidenty, větší cena nemovitosti). Mělo by být obvyklé, že za povolení ke stavbě na oplátku postaví něco prospěšného ve svém okolí. Řešení může být postupné. Počítá se s něčím takovým? Kdy? A v jakých úsecích?